Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Treinkaartje dit jaar opnieuw duurder

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Treinkaartje dit jaar opnieuw duurder
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De prijs van het treinkaartje wordt dit jaar zeer waarschijnlijk nog een keer verhoogd. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen vrijdag gezegd.

De vervoerbewijzen zijn donderdag gemiddeld 4 procent duurder geworden. Het gaat hier om de reguliere tariefstijging die de NS elk jaar mag doorvoeren.

De NS mag de prijzen twee keer per jaar verhogen als een bepaalde punctualiteit is bereikt. Zodra over een periode van twaalf maanden gemiddeld 84,4 procent van de treinen op tijd heeft gereden, rekent de NS 2,075 procent meer voor een kaartje. Dat heeft de NS met consumentenorganisaties als Rover en de Consumentenbond afgesproken. ,,Dat percentage gaan we dit jaar zeker halen'', zei de zegsman.

De NS is optimistisch over de punctualiteit, omdat die de afgelopen jaren een stijgende lijn laat zien. Reed in 2001 79,9 procent van de treinen volgens de dienstregeling, afgelopen jaar was dat 83,1 procent. Daar komt bij dat ook in 2004 de NS veel nieuwe treinen zal inzetten, die minder vaak defect raken dan het oud materieel. Ook verwacht de vervoerder aankomende herfst minder last van gladde sporen te hebben door allerlei maatregelen die dan hun vruchten zullen afwerpen.

De NS kan niet zeggen wanneer 84,4 procent van de treinen op tijd zal rijden. ,,Het gebeurt in de loop van het jaar'', aldus de zegsman. De onderneming heeft volgens hem wel enige tijd nodig om de tariefsverhoging in alle systemen in te voeren. ,,Als we op een dag de punctualiteit halen, betekent dat niet dat de volgende dag de kaartjes gelijk duurder zijn.''

De NS zegt de extra inkomsten hard nodig te hebben. De onderneming lijdt al lange tijd verlies op het reizigersvervoer.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS