Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Consument iets positiever

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Consument iets positiever
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De consumenten in Nederland zijn deze maand iets positiever geworden. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is het consumentenvertrouwen in december met 3 punten gestegen tot -27.

Het is de tweede verbetering op rij in een jaar waarin de indicator zich constant op een laag niveau bevond. In een verklaring zei het CBS dinsdag dat de koopbereidheid, een component van de vertrouwensindicator, in december voor het eerst dit jaar is toegenomen. De stijging van het consumentenvertrouwen van deze maand is daar geheel aan toe te schrijven. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de eigen financiële huishouding.

Volgens onderzoeker G. Buiten van het CBS komt het erop neer dat consumenten volgend jaar meer uitgeven. ,,Meestal zit er een vertraging van een half jaar tot een jaar tussen de consumptiegroei en het consumentenvertrouwen. De koopbereidheid liep al een tijd terug, maar de daling daarvan vlakt af. Op basis van gedrag in het verleden verwacht ik dus een omslag in de bestedingen.''

Ondernemers

Ook de Nederlandse ondernemers zien de toekomst weer met meer vertrouwen tegemoet, aldus het CBS. Ze verwachten meer bedrijvigheid de komende maanden en zijn bovendien positief over orders die ze nu in portefeuille hebben.

Na een kleine inzinking in november zet de stijging van het producentenvertrouwen in december weer door en bereikte het hoogste niveau van het jaar. Sinds juni zijn ondernemers maandelijks weer wat positiever.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS