Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Prijzenslag supermarkten leidt tot extra advertentieomzet dagbladen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Prijzenslag supermarkten leidt tot extra advertentieomzet dagbladen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
NRp Dagbladen, de organisatie die advertenties in regionale kranten verzorgt, ziet een omzet van enkele miljoenen euro's extra uit de verwachte aanstroom van advertenties van de verschillende supermarkten. Dat zei algemeen directeur van NRp Cees Anceaux tegenover deze nieuwsdienst.

Al voor de prijsverlaging door Albert Heijn deze week merkte het NRp een toenemend advertentievolume van onder andere Lidl, Aldi en Super De Boer. Anceaux verwacht dat nu de prijzen in de supermarkten worden verlaagd de omzet door advertenties van supermarkten in kranten zal toenemen.

Een advertentie op een gehele pagina in De Telegraaf kost circa eur 40.000. Dat zei woordvoerder Hans Elekan van NV Holdingmaatschappij De Telegraaf tegen deze nieuwsdienst. Hij gaf aan dat de huidige advertenties van de verschillende supermarkten, waaronder Super De Boer, Edah en Dirk van den Broek, binnen standaard jaarcontracten vallen.

In een jaarcontract wordt een hoeveelheid kolommilimeters per jaar vastgelegd dat een klant mag gebruiken voor advertenties. Een mm kost circa acht euro, maar de prijs is onder andere afhankelijk van de kleurensamenstelling van de advertentie. Indien het afgesproken advertentievolume wordt overschreden zijn daar weer speciale tarieven voor, aldus Elekan.

Ingrid van Kuilenburg, persvoorlichter van Albert Heijn, zei dat de supermarkt in het verleden met een wekelijkse frequentie advertenties in dagbladen plaatste en dat deze frequentie niet meer zal terugkeren. Wel worden er incidenteel advertenties geplaatst, zoals gisteren om de prijsverlagingen bij Albert Heijn onder de aandacht te brengen.

Eind augustus 2001 stopte Albert Heijn met het adverteren in dagbladen. In plaats daarvan introduceerde de supermarkt een huis-aan-huisblad, Alledag en nu heeft Albert Heijn de Bonus-folder.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS