Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Estland stemt voor toetreding tot EU

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Estland stemt voor toetreding tot EU
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Estland heeft zondag per referendum gekozen voor toetreding tot de Europese Unie. Van de ongeveer 880.000 kiesgerechtigden stemden volgens de autoriteiten tweederde voor de EU.

De kiescommissie in Tallin ging er na telling van ongeveer 80 procent van de stemmen van uit dat ruim 66 procent voor toetreding heeft gestemd en circa 33 procent tegen. De opkomst was met 63 procent hoger dan bij de parlementsverkiezingen van dit voorjaar (58 procent).

Volgens waarnemers zijn deze uitslagen geen verrassing, aangezien een overgrote meerderheid van de Esten blijkens opiniepeilingen voorstander is van lidmaatschap van de EU. De Baltische staat is een van de tien voornamelijk Oost-Europese landen, die door de Europese Unie zijn uitgenodigd om op 1 mei 2004 lid te worden. Het buurland Letland houdt komende zondag een referendum over toetreding tot de Europese Unie.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS