Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Meer dan 400.000 werklozen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Meer dan 400.000 werklozen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het aantal werklozen is de 400.000 gepasseerd. Gemiddeld waren in het tweede kwartaal van dit jaar 403.000 Nederlanders werkloos, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag.

Voor het eerst sinds 1997 is de werkloze beroepsbevolking groter dan 400.000 personen. Twee jaar geleden werd het laagste aantal bereikt, te weten 232.000 mensen.

De werkloosheid is nu 116.000 hoger dan een jaar geleden en 8000 meer dan vorige maand. Momenteel is 5,4 procent van de beroepsbevolking werkloos, tegen 3,9 procent een jaar geleden. Het CBS beschouwt iemand als werkloos als die vergeefs een baan zoekt van twaalf uur of meer per week en daarvoor direct beschikbaar is.

Het aantal werklozen wijkt in de zomer altijd iets af door het vakantiewerk. Ook de schoolverlaters vertekenen gewoonlijk het beeld tussen juni en september. Nu zitten 100.000 jongeren (tot 24 jaar) zonder werk. De werkloosheid onder de jongeren is daarmee opgelopen tot 11,6 procent. Zonder deze seizoensinvloeden zouden er volgens het CBS nu 411.000 werklozen zijn.

Dat de groep mensen zonder baan groeit komt mede omdat het aantal banen geen gelijke tred houdt met de groeiende Nederlandse bevolking. Sinds 2001 is het aantal banen vrijwel stabiel op 7,1 miljoen. In die tijd is de Nederlandse beroepsbevolking met 200.000 toegenomen tot 7,5 miljoen personen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik snap niet dat er zoveel werkloosheid is als er nog zoveel openstaande vacatures zijn!!! ik ben ook een schoolverlater maar heb gelukkig al werk. je hebt van die mensen die pas gaan zoeken als ze hun diploma hebben. daar moet je juist van te voren mee beginnen: meer slagingskans en kans dat je gelijk kunt beginnen

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Je moet natuurlijk wel een baan vinden die past bij je opleiding en interesses. En ik vermoed dat dat voor een groot aantal mensen een probleem is.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
maar beter werken wat je in eerste instantie niet helemaal bij je past en werkervaring opdoen dan thuiszitten en uitkering trekken.........

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
maar beter werken wat je in eerste instantie niet helemaal bij je past en werkervaring opdoen dan thuiszitten en uitkering trekken.........

Helaas is dit een mentaliteits probleem.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
mensen met zo'n "mentaliteitsprobleem" verdienen in ieder geval geen uitkering!!!1

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
mensen met zo'n "mentaliteitsprobleem" verdienen in ieder geval geen uitkering!!!1

Helemaal mee eens. Helaas werkt dat in de nederlandse maatschappij anders.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS