Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » de aandelenmarkt

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: de aandelenmarkt
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
wie van ons is actief op de aandelenmarkt? ik zelf niet, maar het interesseert me wel deels. weet je wat me wel opvalt, dat wanneer het goed gaat met de economie iedereen ineens in de aandelen gaat en andersom. maar het is juist nu (en de afgelopen maanden)de tijd om actief te worden op de aandelenmarkt. kopen kopen en nog meer kopen. deze aandelen weer verkopen als het goed gaat met de economie, de koers is dan immers hoger.......dan zeggen ze weleens van dat je in mindere tijden op je geld moet letten, waarom doet niemand dit dan??

ikzelf zoek het niet om me er actief mee bezig te houden......heb het te druk met andere dingen......maar voor de liefhebbers..........

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ben er niet actief in maar ik heb me altijd afgevraagd wat Opties nu precies zijn. Wie kan dat is uitleggen?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
met een optie heb je het recht om een aandeel te kopen of te verkopen

je hebt dus call en put opties. etc........wil je nog meer weten??

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik snap het niet helemaal.

Als ik een aandeel wil gaan kopen dan heb ik daar een cal optie voor nodig?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
nee, je kunt ze zo kopen, maar als je ze over bv een maand wil kopen voor een bepaalde prijs......en je kunt ook in opties handelen......

vb

kosten aandeel op 1/6 30
kosten optie op 1/6 5
kosten aandeel op 1/7 50
kosten optie op 1/7 7

dus aandeel ineens aanschaffen kost: 50
middels aandeel 55 (bij aankoop optie op 1/6) of 57 (bij koop optie op 1/7) snap je het?? ik heb hierbij de premies buiten beschouwing gelaten.... en je kunt middels opties nog verschillende strategieen tot uitvoer brengen om jezelf in te dekken tegen koersrisico''s

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS