Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Rijbewijs 1000 euro duurder door CBR

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Rijbewijs 1000 euro duurder door CBR
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het behalen van een rijbewijs dreigt in de nabije toekomst 1000 euro meer te gaan kosten. Dat meldde de Landelijke Belangenvereniging voor Verkeersopleidingsinstituten (LBVI) dinsdag. Nu kost het behalen van het roze papiertje nog tussen de 1700 en 2000 euro.

De enorme kostenstijging wordt volgens het LBVI veroorzaakt door het monopolie dat het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) krijgt voor het opleiden van instructeurs voor de nieuwe lesmethode Rijopleiding in Stappen (RIS). Deze nieuwe rijopleiding wordt binnenkort al ingevoerd.

De rijinstructeur zal de hoge kosten van de noodzakelijke verplichte bijscholing doorberekenen aan de leerling, verwacht de LBVI. Op zijn beurt moet de leerling meer lessen volgen en vier examens doen.

De LBVI wil dat de rechter een streep haalt door de huidige opzet van het RIS. Daartoe heeft de belangenvereniging een kort geding aangespannen, dat vrijdag dient voor de rechtbank in Den Haag. Het CBR en het ministerie van Verkeer en Waterstaat zijn gedagvaard.

Zowel de LBVI als de Bovag, een andere belangrijke speler in de branche, stelt dat de rijopleiding-in-stappen een verbetering kan betekenen voor de rijopleidingen. Maar ze hebben grote bezwaren tegen de rol van het CBR bij de uitvoering ervan.

De organisaties vinden dat opleiding en examinering gescheiden moeten blijven. ,,Het in één hand krijgen van opleiden en examineren brengt een ernstige vorm van belangenverstrengeling met zich mee'', aldus de LBVI.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
ThApocalypse
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor ThApocalypse     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ben ik blij dak hem al een tijdje heb [Big Grin]

--------------------
Hardhouse Music Makes Me HoRNeY........ohhhhh YeaH!!

Berichten: 119 | Plaats: VenraY | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb hem nu al weer 5 jaar [Smile] en toen was het al zo vreselijk duur.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
ThApocalypse
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor ThApocalypse     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik heb hem nu al weer 5 jaar [Smile] en toen was het al zo vreselijk duur.

soow, hoe oud ben jij dan ?? [Wink]

--------------------
Hardhouse Music Makes Me HoRNeY........ohhhhh YeaH!!

Berichten: 119 | Plaats: VenraY | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van ThApocalypse:
soow, hoe oud ben jij dan ?? [Wink]

Ik ben nu 24

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS