Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Nationale IQ-test populair

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Nationale IQ-test populair
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Vanavond is het weer zover. Om 20:25 uur zendt Nederland 2 de Nationale IQ Test uit. Al weer voor de vierde keer kan je antwoord geven op vragen zoals:

"Welk woord hoort niet in het volgende rijtje thuis: Typisch, kenmerkend, karakteristiek of belangrijk?"
Zag je het antwoord direct? Sla jezelf dan nog niet te hard op de borst, want de IQ test is opgebouwd uit tientallen vragen in de volgende onderdelen:

- verbale intelligentie (woordenschat en verbaal redeneren).
- techniek, visueel (ruimtelijk inzicht en visueel redeneren) en geheugen.
- numerieke intelligentie (cijfermatig inzicht en numeriek redeneren).

In de studio neemt Jeroen Pauw samen met Bridget Maasland de test af bij verschillende groepen mensen waaronder Frans Bauer-fans, vrouwen met grote borsten, dronken studenten, schakers en kunstenaars. Ook zal een aantal BN-ers zich dit jaar weer aan de test onderwerpen. Dit jaar zijn de moedige kandidaten: Co Stompé, Winston Gerschtanowitz, Gijs Scholten van Aschat, Henkjan Smits, Liesbeth Kamerling, Catherine Keyl, Chris Zegers en Marian Mudder.

Mensen die graag hun eigen IQ willen weten kunnen dit jaar, zoals ieder jaar, weer meespelen via tv, internet of door te smsen (4x). In tegenstelling tot vele andere 'belspelletjes' op de Nederlandse televisie is het sturen van een smsje naar de IQ quiz tegen het normale sms tarief. Je uiteindelijk resultaat krijg je na afloop terug gesmst tegen het tarief van E1,10.

De bedenker van de IQ test, Reinout Oerlemans, heeft zijn succesformule ondertussen ook in het buitenland op televisie gekregen, en met succes. In Amerika (met tien miljoen kijkers), Australië, Duitsland, Frankrijk en Groot Brittannië was de veelbesproken intelligentietest aan elkaar al op tv te zien. De Engelse krant The Guardian noemde de quiz zelfs "een belangrijke tv-gebeurtenis"

Reinout zegt zelf in een interview: "Het is niet weer een quiz waar je naar kijkt of een deelnemer wint of verliest. Dit gaat over jezelf en je kunt er thuis aan meedoen. Bovendien, het is geen rotzooi, maar iets positiefs."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Doe hem hier online http://www.omroep.nl/bnn/iq/iqtest.htm

Wil je hem vanavond voor de buis meedoen, gebruik dan de scorekaart:
 -

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik doe wel mee (als ik eraan denk [Embarrassed] )

[ 15.01.2004, 00:55: Bericht ge-edit door: LilWiz ]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mijn score was 120.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mijn score was 132

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
102 [Embarrassed]
von hem ook wat lastig soms hoor vooral met die stomme tijdsbalk waardoor ik te vaak de vraag moest lezen...trouwens ik werd ook veel afgeleid door die omgeving waarin de test stond [Wink]
Nou ik kan er wel meeleven behoor tot de gemiddelde

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Met weinig concurrentie op de andere zenders en een hoge kijktijd in de maand januari, is de uitzending van de IQ test in eze maand door BNN een uitstekende keuze.

Met 1,7 miljoen kijkers en een marktaandeel van 26% kan men weer tevreden zijn met de vierde editie al weer van dit multimediale televisie-evenement. Een van de weinige formats waarbij je mobiele telefoon ook echt relevant is en gekoppeld aan de inhoud. In tegenstelling tot vele andere "interactieve" televisie, waarbij je niet verder komt dan het stemmen.

Kijkdichtheden andere doelgroepen:

13-19 jaar: 4,5%
20-34 jaar: 11,5%
35-49 jaar: 12,6%
50 plusser: 15,4%

In de kerndoelgroep (13-34 jaar) van BNN zitten niet de meeste kijkers, maar nog steeds wel een indrukwekkende hoeveelheid.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS