Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » DeCSS-maker wordt definitief niet meer vervolgd

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: DeCSS-maker wordt definitief niet meer vervolgd
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De economische opsporingsdienst in Noorwegen gaat niet in hoger beroep in de zaak die het had aangespannen tegen Jon Johansen, zo meldt Reuters. Jon maakte op 15-jarige leeftijd een programma waarmee de kopieerbeveiliging van dvd's kon worden omzeild. De Amerikaanse filmindustrie was niet blij met de software en wilde dat Johansen een gevangenisstraf zou krijgen omdat hij de wet zou overtreden. De rechter in Oslo oordeelde twee weken geleden dat er geen bewijs was dat het progamma, DeCSS, bedoeld was voor het maken van illegale kopieën. Johansen werd daarom vrijgesproken, net als in een eerdere zaak bij een lagere rechtbank in januari 2003. De aanklager had twee weken de tijd om beroep aan te tekenen, maar legt zich neer bij de laatste uitspraak. Inmiddels is Johansen geen tiener meer en is hij nog steeds actief op het gebied van kopieerbeveiliging. Onlangs publiceerde hij een methode om de beveiliging van muziekbestanden die via Apples iTunes worden gedownload te omzeilen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS