Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » NEC ontwikkelt 'kleinste transistor ter wereld'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: NEC ontwikkelt 'kleinste transistor ter wereld'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bij Asahi is een artikel verschenen waarin te lezen valt dat NEC de kleinste transistor ter wereld ontwikkeld heeft. De nieuwe transistor is achttien keer zo klein als de transistors die momenteel geproduceerd worden, wat tot gevolg heeft dat op één vierkante centimeter chip, 40 miljard transistors zullen gaan passen: ruwweg 150 maal zo veel als nu het geval is. Vandaag zijn de nieuwe ontwikkelingen gepresenteerd op de International Electron Devices Meeting, gehouden in Washington D.C., maar het zal nog lange tijd duren voordat de techniek commercieel toegepast kan worden. Het biedt echter wel rooskleurige vooruitzichten want als de nieuwe transistors in een mobiele telefoon gebruikt worden kan men met één accu zestig uur lang spreken, tegenover de 150 minuten die nu ongeveer gemiddeld zijn. De transistor heeft een gate van vijf nanometer oftewel 1/20.000e van een menselijke haar. De vorige kleinste transistor werd vorig jaar gemaakt door IBM en had een gate van zes nanometer.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS