Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Nederlandse zonnewagen wint World Solar Challenge

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Nederlandse zonnewagen wint World Solar Challenge
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De Nederlandse zonnewagen Nuna II heeft woensdag in het Australische Adelaide de World Solar Challenge gewonnen. Het Nederlandse team legde de race voor auto's op zonne-energie af in een recordtijd.

Nuna II deed dertig uur over de tocht van 3010 kilometer dwars door Australië. Ook op de vierde en beslissende dag bleef Nuna II alle concurrentie voor. De voorsprong op het Australische team Aurora en het Amerikaanse team MIT bedroeg op de finish meer dan een uur. Het Nuon Solar Team heeft de race tussen het noordelijke Darwin en Adelaide in het zuiden van begin tot einde geleid.

Volgens een woordvoerder van het het team was de ontlading op de eindstreep groot. De Nuna II is ontwikkeld door studenten van de Technische Universiteit Delft en de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ze hebben er een jaar lang aan gewerkt.

(even rekenen hoor. 3010 / 30 = 100,33 KM / uur) woW en dat voor een zonne auto..

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS