Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » De supermarkt van de toekomst

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: De supermarkt van de toekomst
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
In het Duitse Reinsberg, even over de grens bij Nijmegen, wordt sinds twee maanden een voorschot genomen op de supermarkt van de toekomst. Hier heeft het Duitse concern Metro Group een winkel geopend, waarin alle denkbare technologie is verwerkt.

In de supermarkt van de toekomst krijgt de klant een platte computer op zijn winkelwagen geschoven. Hij scant zijn klantenkaart langs de zijkant van de computer zodat de supermarkt weet wie er binnen is. Tijdens het winkelen flitsen er aanbiedingen op het scherm. Ook kan het publiek op beeldschermen in de winkel meer te weten komen over een produkt.

Als de klant zijn boodschappenlijstje heeft afgewerkt en alle gekochte artikelen heeft gescand, loopt hij naar de kassa. Daar rekent hij het totaalbedrag af dat de computer heeft berekend.

,,We willen in de markt testen of dit werkt'', aldus G. Wolfram van de Metro Group, in Nederland actief met de formules Makro en Media Markt. ,,Daarom ziet de winkel er niet echt futuristisch uit. De eerste dagen kwamen er niettemin zoveel nieuwsgierige klanten dat we het niet konden verwerken. De druk is nu wat van de ketel.''

Nu de storm is gaan liggen, blijkt dat 10 tot 15 procent van de klanten gebruik maakt van de platte computer. Het valt op dat vooral mannen zich laten verleiden. Wolfram is optimistisch. Hij hoopt dat het aantal 'computerklanten' de komende maanden toeneemt tot 20 procent.

De klanten die meedoen, moeten wel persoonlijke gegevens afstaan. ,,Wij vragen of ze het goed vinden dat we het koopgedrag analyseren'', legt Wolfram uit. ,,Aan de hand daarvan krijgen onze klanten op maat gemaakte reclames. Tot nu toe hebben we geen problemen ondervonden. Er wonen ongeveer 30.000 mensen in dit dorp, van wie er al 6000 een klantenkaart hebben.''

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS