Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Kunstacademie denkt aan genetische manipulatie

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Kunstacademie denkt aan genetische manipulatie
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De kunstacademie in Den Haag heeft plannen voor een opleiding waarbij planten en dieren genetisch worden gemanipuleerd tot kunstwerk. Zij biedt de opleiding 'genetisch ontwerpen' aan in een brochure. Bij genoeg belangstelling begint de opleiding in september.

Hoofddocent T. Stolk is een van de initiatiefnemers. Volgens hem is het in eerste instantie bedoeld om de discussie over het onderwerp aan te zwengelen. ,,We moeten eerst zo goed mogelijk vaststellen wat er mogelijk is. Als het kan, denk ik dat we binnen twee jaar met de uitvoering kunnen beginnen.''

Het doel van de opleiding is volgens Stolk tweeledig. ,,We willen als kunstenaars een rol spelen in de maatschappelijke ontwikkeling rond genetische manipulatie. Aan de andere kant verkennen we de grenzen van de kunst en zoeken we naar nieuwe kunstvormen.'' Stolk, die zich overigens kan voorstellen dat de plannen omstreden zijn, wil minstens tien studenten om met de opleiding te beginnen.

Een woordvoerster van de Dierenbescherming, altijd al gekant tegen genetische manipulatie, reageert verontwaardigd op de plannen. ,,Wij wijzen dit ten stelligste af. Dit kan absoluut niet. Is dit een grap?'' Volgens haar krijgt de academie nooit een vergunning voor dergelijke experimenten met het sleutelen aan erfelijke eigenschappen. ,,Genetische manipulatie mag alleen als het noodzakelijk is en er geen alternatieven zijn. Deze kunst lijkt mij niet noodzakelijk.''

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS