Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » 2000 jaar oude Chinese archieven gevonden

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 2000 jaar oude Chinese archieven gevonden
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Archeologen hebben in de Chinese provincie Hunan 20.000 bamboestrips gevonden met daarop documenten uit de Qin-dynastie (221-206 v.Chr.). De ontdekking wordt nu al vergeleken met de vondst van het terracottaleger in de provincie Shaanxi in de jaren zeventig.

,,Het is de eerste keer dat zo'n enorme hoeveelheid bamboestrips in China zijn gevonden die de geschiedenis beschrijven van de Voorjaar- en Herfstperiode (770-476 v.Chr.) tot de Westerse Han-dynastie (206 v.Chr.-25 n.Chr.)'', aldus de onderdirecteur van het archeologische instituut van Hunan.

Het totaal aantal bamboestrips dat in China de afgelopen eeuw is opgegraven, bedraagt nog geen tweeduizend. De strips dienden als officiële documenten waarop het politieke, economische en culturele leven werd vastgelegd.

De eerste Chinese keizer Qin Shihuang, de grondlegger van de Qin-dynastie, liet tijdens zijn regime alle registers verbranden en veel geleerden levend begraven. De nieuwe vondst biedt vermoedelijk een goed inzicht in zijn regeerperiode.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS