Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Leeftijd heelal vrijwel zeker 13,7 miljard jaar

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Leeftijd heelal vrijwel zeker 13,7 miljard jaar
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nieuw wetenschappelijk onderzoek van het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA heeft het mogelijk gemaakt de leeftijd van het heelal zeer nauwkeurig te bepalen: 13,7 miljard jaar, met een foutmarge van slechts één procent. Dit heeft NASA dinsdag bekendgemaakt.

Het onderzoek is gedaan met behulp van een satelliet die de kosmische achtergrondstraling nauwkeuriger dan ooit in kaart heeft gebracht. Die achtergrondstraling is volgens de gangbare theorieën het nagalmen van de Big Bang, de grote oerknal waardoor het heelal ontstond. De sonde WMAP, die zich nu op meer dan 1,5 miljoen kilometer van de aarde bevindt, heeft minieme temperatuurverschillen in de achtergrondstraling gemeten.

Hieruit blijkt dat in de homogene 'oersoep' eerder dan gedacht structuren ontstonden. Daarom gaat de NASA er nu van uit dat de eerste sterren al 200 miljoen jaar na de Big Bang licht produceerden, eerder dan tot nu toe gedacht.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS