Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Ligt de toekomst vast?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Ligt de toekomst vast?
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 5 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Geloven jullie in toeval, of denken jullie dat alles is voorbestemd?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hmm..diep hoor.
Maar goed...mijn mening is dat je toekomst eigenlijk wel vastligt..Je komt op de wereld met als doel (voornamelijk) om weer voor de voortplanting te zorgen en uiteindelijk ga je weer dood.. Zo zie ik het een beetje.

Maar ik vind eigenlijk ook dat mijn toekomst niet vastligt

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb hier ook een mening over.

In de wereld waarin wij leven, en zelfs het universum, zijn er natuurwetten. Deze wetten zijn door het hele universum gelijk.
Deze natuurwetten bepalen hoe alles in dit universum loopt. Het breken van de natuurwetten is onmogelijk.
Doorberedenerend kom je dan, dat jezelf ook deze natuurwetten aan het volgen bent. Het breken van deze wetten is onmogelijk, dus zal jij ze ook niet kunnen. Maar deze wetten beschrijven wel, wie je bent, wat je hebt gedaan, en dus ook wat je zal gaan doen!

Conclusie: In dit universum ligt alles al vast, want dat is bij het ontstaan van de natuurwetten, al in deze wetten vastgelegd. Alles is dus voorbestemd.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
gekkie
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor gekkie   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik geloof niet echt dat alles per definitie vast staat voor de toekomst, voor geen meter eigenlijk.
Misschien onbewust dat er dingen vast liggen die de wetten waar je het over hebt je voorschrijven, maar als je praat over dat alles vast ligt, geloof ik dat niet zo.
Dat is mijn mening, kan zijn dat ik er naast zit ofzo, maar als dat is wel zo is dat alles vast ligt en dat dat komt door de wetten van de natuur...
hoe kan het dan dat er zoveel oorlog en geweld is in de wereld, hoe kan het dan dat de wetten ervoor zorgen dat de mensheid zichzelf afslacht met drugs en dat soort zaken?
alcohol, drugs, roken, of andere foute dingen zijn niet door de natuur gecréeerd, indirect misschien weer wel, omdat de mens een product van de natuur is.
ik weet niet zo goed wat ik moet denken als iemand zegt dat alles vast ligt, volgens mij vergis je je daar toch wel een klein beetje in.

het enige wat naar mijn mening echt vast ligt is dat iedereen zal sterven op den duus, niemand heeft het eeuwige leven. voor de rest moet iedereen het voor zichzelf gaan maken, denk ik

--------------------
melk met smaak, "banaan"

Berichten: 56 | Plaats: new hennep | Geregistreerd: Jan 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van gekkie:
hoe kan het dan dat er zoveel oorlog en geweld is in de wereld, hoe kan het dan dat de wetten ervoor zorgen dat de mensheid zichzelf afslacht met drugs en dat soort zaken?

Die wetten staan boven de mensen. En zullen zichzelf ook helemaal niet opheffen (De wetten en niet de mensen). Waarom de wetten zo zijn als dat ze zijn, dat weet ik ook niet. Dus of de mens wordt afgeslacht of het overleeft dat is allang bepaald.

quote:

alcohol, drugs, roken, of andere foute dingen zijn niet door de natuur gecréeerd, indirect misschien weer wel, omdat de mens een product van de natuur is.

Met natuurwetten bedoel ik niet zozeer dingen uit de natuur, maar meer de formules zoals:
e=mc^2 of a^2=b^2+c^2 etc. Als deze wetten gelden in het hele universum en worden natuurwetten genoemd.

quote:

ik weet niet zo goed wat ik moet denken als iemand zegt dat alles vast ligt, volgens mij vergis je je daar toch wel een klein beetje in.

Dat zou goed kunnen. Maar ik denk (en dat is mijn mening) dat ik niet in staat ben om de natuurwetten te breken.

quote:

het enige wat naar mijn mening echt vast ligt is dat iedereen zal sterven op den duus, niemand heeft het eeuwige leven. voor de rest moet iedereen het voor zichzelf gaan maken, denk ik

Dat ligt natuurlijk ook aan je definitie van leven. Heeft een Ster ook een leven (hij wordt geboren en gaat ook weer dood etc.) En als de mens dood gaat, is ie dan ook echt weg? De wet van behoudt van energie bestaat ook nog steeds.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
gekkie
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor gekkie   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Dat ligt natuurlijk ook aan je definitie van leven. Heeft een Ster ook een leven (hij wordt geboren en gaat ook weer dood etc.) En als de mens dood gaat, is ie dan ook echt weg? De wet van behoudt van energie bestaat ook nog steeds.
om even kort terug te komen op: "En als de mens dood gaat, is ie dan ook echt weg?"
ik geloof niet in de hemel ofzo nee, ik denk, dood is dood, simpel je kwam met niks en je gaat ook weer met niks. (mijn mening)
ik denk dat je hier een intressant onderwerp hebt aangeboord, maar iedereen zal andere ideeen hebben over dit, misschien heb je gelijk misschien ook niet. Misschien dat de tijd het ons ooit nog leert....
leuke discussie

(edit by nims: ff de quote gefixed).

[ 20.01.2003, 10:36: Bericht ge-edit door: NiMS ]

--------------------
melk met smaak, "banaan"

Berichten: 56 | Plaats: new hennep | Geregistreerd: Jan 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van gekkie:
ik denk, dood is dood, simpel je kwam met niks en je gaat ook weer met niks. (mijn mening)

Met deze zin ben ik het ook eens..in feite ben je er alleen om het mensenras voort te zetten
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
in feite ben je er alleen om het mensenras voort te zetten

Waarom denk je dat dit zo is? Omdat dit misschien voorgeprogrammeerd gedrag is? Kun je deze voorgeprogrammeerde regels misschien ook natuurwetten noemen? Zijn instincten niet ook een aantal voorgeprogrammeerde wetten die je opvolgt?

Je denkt wel, dat je dingen zelf kunt, maar uiteindelijk volg je gewoon de wetten, die voorschrijven dat je dat idd kunt denken [Wink] .

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS