Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » Humor » Fantasialand is er niets bij.

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Fantasialand is er niets bij.
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 11 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
PS. Dit heb ik gekopieerd, maar vondt het de moeite waard om te delen

Ik ga ervan uit dat u een beetje in de pas loopt met het hedendaagse leven. U scheert zich niet meer met het mes, waarmee de kapper er zo dreigend uit kan zien, maar u gebruikt de snellere en veiliger soort, die u zodra het bot wordt wegduvelt.

Precies… en u heeft ook TV met teletekst, internet en u luistert of kijkt elke dag naar een weervrouw of weerman.
Als u bovendien nog regelmatig gast bent op onze voortreffelijke website, dan mag u zich zonder enig voorbehoud een modern levend en intelligent mens noemen.

Dan zal het u evenmin moeite kosten om samen met mij een klein uitstapje te maken naar het Readme Fantasialand waar ik u aldaar aangekomen zal verrassen met een hypothetisch weerbericht. Dat luidt als volgt: "Na het wisselvallige weer van gisteren, lopen we vandaag grote kans te worden geconfronteerd met een volslagen ander weertype, n.l. het onbestendige weer.

Daar waar betrekkelijk weinig bewolking voorkomt, is er een redelijke kans op zonneschijn. Daarentegen hebben we bij een dichtere bewolking kans op enige regen. Het is echter vrijwel zeker dat we daar waar het niet regent, droog weer kunnen verwachten.

Voor wat betreft de wind zien we op de kaart overduidelijk dat deze beslist uit één of zelfs meerdere richtingen kan waaien. Met zekerheid kan echter worden vastgesteld, dat daar waar het niet waait nauwelijks van wind gesproken mag worden.

Ik mag van een modern denkend mens toch aannemen, dat hij een weersverwachting als hierboven als volslagen absurd beschouwt. Als dit zo is en dat hoop ik maar, dan begrijp ik niet waarom de deskundologen in het programma RTL Z (op de zender RTL 5) wegkomen met verwachtingen die zij ons met betrekking tot de aandelenhandel voorschotelen.

Ik moest jaren geleden, in de tijd dat ik mijn beroep nog uitoefende, regelmatig goederen inkopen die ik in buitenlandse valuta moest betalen. Die bedragen mochten er best zijn en werden minimaal met 6 nullen geschreven. Uit hoofde hiervan was er regelmatig contact met de directie, want in die positie wordt je niet met een loketkracht afgescheept.
Als ik aan deze topfunctionaris vroeg of ik met het oog op een eventuele koersstijging bijvoorbeeld veel dollars of yens moest inkopen, dan antwoordde hij steevast: "Ik zal het aan de portier vragen zodra ik weer op de zaak ben".
Op zijn minst een eerlijk mens dus.

Als je het RTL businessprogramma met enige regelmaat volgt, dan kom je net als ik tot de conclusie, dat bijna alle "verwachtingen" gebaseerd zijn op de natte vinger technologie.

Of men spreekt elkaar tegen of men geeft adviezen die in de categorie witte schimmels vallen. Om nog maar niet te spreken over het intrappen van open deuren.

Dat we bij een duidelijk afgenomen winstverwachting een koersdaling mogen verwachten, lijkt mij alleszins duidelijk. Waar het regent wordt het immers nat en het waait alleen maar als er wind is. Moet u nog peultjes?

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Tja, het is ook niet mijn favo programma.

Ik vind het altijd raar overkomen dat er een kan melk staat en een schaal met broodjes. Het lijkt wel of we de presentatoren storen tijdens een lunchmeeting.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Heel scherp bericht en leuk om te lezen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS