Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Zwolle Murder Draad 1

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Zwolle Murder Draad 1
Neo101
Junior Member


Beoordeeld:
1
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Neo101     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Welkom op deze Zwolle Murder Draad 1 [Smile]
Hier gaat zich de eerste Murder Draad afspelen [Smile]


Uitleg

Het verhaal begint als een rijke miljonair een aantal man uitnodigt om 12 dagen te overleven in een verlaten en volgens vele een bezeten smelterij fabriek ver buiten de aanwezige steden. At random worden een aantal mensen uitgekozen en de zo gezegd overlevenden mogen 5 miljoen euro verdelen.

Bij binnenkomst valt het al snel op dat de stroom nog werkt maar dat alle mogelijk
uitgangen en ramen afgesloten zijn en er dus geen mogelijke uitweg is voor de 12 aankomende dagen. Het wordt alleen maar erger als men bij aankomst naast genoeg voedsel ook een tafel tegenkomen met daarop 6 Glock's (pistolen) geladen en wel.

Van hieruit begint dus het verhaal en iedereen die zich inschrijft (15 man max) kan hieraan mee doen. Er is geen uitweg en het feit dat een van de 15 mensen een moordenaar is maakt dit nog een stukje erger [Razz] . Na 12 dagen gaat de deur open en eindigt deze versie. Dit kan ook eerder gebeuren als de moordenaar wordt gevonden. Iedereen heeft de vrijheid om zijn eigen personage te bepalen (houd het wel een beetje normaal [Smile] ).


Regels voor de spelers.

* Je mag maar een gok doen wie je denkt dat de moordenaar is, daarnaast mag je niet
je ideeën uit wisselen dus als je een gok waagt wees dan wel zeker. Daarnaast
moet je je eigen gok ook goed beargumenteren want een vinger wijzen naar iemand
kan iedereen.
* Je post waarin je uitlegt wat je doet moet minstens 4 regels bevatten en moet
aangeven waar je op dat moment bent. Daarnaast mag je pas weer een post plaatsen
als er 2 man na je zijn geweest. Een uitzondering is als iemand denkt dat jij de
moordenaar bent.
* Er zijn een verscheiden aantal pistolen aanwezig in de fabriek er komen er ook
geen bij. Je mag met je creatieve vrijheid wel andere wapens bedenken die zich
zouden voor doen in een verlaten fabriek zoals bijvoorbeeld boren, ijzeren staven, wees
creatief. Houd wel rekening met het feit dat een moordwapen ook jouw als
mogelijke verdachte maakt. Geef het ook aan als je iets op pakt en meeneemt in de
vorm van een wapen, waar je het achterlaat, etc.
* Als je in groepen blijft; op zich niet erg als het kleine groepen van maximaal 3
man zijn maar als je met bijna de hele groep op een kluitje gaat zitten kan het
verhaal ook nooit vervolgen. Daarnaast zijn er altijd mensen die paranoïde
worden en op zich zelf verder gaan. Vertel het verhaal vanuit jouw perspectief,
wat jij zou doen.
* Realisme: elk personage moet elke dag eten, soms naar de wc en voldoende slaap hebben. Je kan bijvoorbeeld ‘s nachts door de verdiepingen sluipen, zorg in ieder geval wel dat je personage voldoende slaap heeft en geen honger lijdt.
* Realisme: als iemand zegt dat jij wat doet wat je nog niet gedaan hebt, dan doe je dat ook. Je kan dus proberen een contact op te bouwen. Bijvoorbeeld: je schrijft in een post dat je over de gang loopt. Een ander schrijft dan in de volgende post dat hij/zij jou aanspreekt. Jij schrijft dan in de volgende post bijvoorbeeld: terwijl ik over de gang loop kom ik … tegen en we bespreken de situatie, daarna vervolg ik mijn weg naar de keuken.
* En als laatste en belangrijkste mocht je een mail/private message (pm) van de moordenaar ontvangen dan wordt je verwacht zelf een bericht te schrijven in de draad
waarin je vermoord wordt met de aanwezige hint die door de moordenaar wordt
achter gelaten. Daarnaast hoop en verwacht ik dat iedereen eerlijk speelt dus
degene die vermoord worden vertellen niet de identiteit van de moordenaar.


Regels voor de moordenaar

* Realisme: Mocht je in een gedeelte van de fabriek zitten met nog 2 andere mensen
kun je niet heel toevallig iemand vermoorden aan de andere kant van de fabriek.
Je wordt dus ook verwacht dat je posts kloppen met het gedrag van de moordenaar
zonder dat men er achter komt dat jij het bent.
* Je hebt een vrijheid gezien het aantal moorden dat je pleegt. Houd er wel
rekening mee dat met meer moorden je eerder als verdachte kan opduiken.
* Je wordt verwacht altijd 1 hint in je pm/mail te vermelden aan de persoon die
je vermoord. Dit kan van iets simpel zijn zoals de persoon wordt neergeschoten
door een wapen die iedereen weet dat jij in je bezit had, tot een kleine regel
die men jouw veel heeft horen zeggen, tot zelfs een hint die in je profile op
het forum terug gevonden kan worden. Laat mensen nadenken.
* Daarnaast mag je een paar suggesties aangeven aan de persoon die je vermoord.
Bijvoorbeeld: een persoon komt langs de andere om een sigaret te lenen en loopt
weer weg. In de tussentijd schrijf jij een pm waarin je de persoon vermoord die
net iemand een sigaret heeft gegeven. Hierdoor lijkt het alsof de moordenaar
de persoon was die de sigaret net heeft gekregen en niet jij.
* Mocht iemand jouw aanwijzen als de moordenaar en er is een degelijke dosis bewijs
voor, (in ieder geval meer dan alleen wijzen), dan is het spel afgelopen en mag
de moordenaar nog een laatste eind statement maken.
* Na 12 dagen wordt de fabriek geopend om onder de overlevenden de 5 miljoen te verdelen. Mocht je dus nog niet ontdekt zijn 12 dagen nadat we beginnen is de moordenaar dus samen met de andere overlevenden de winnaar.

Algemene regels.

* Er zijn 2 forums. Het ene forum is voor de spelers die meedoen en daarop kunnen ze neerzetten wat ze doen (wat hun acties zijn) en alles wat ze in het spel beleven.
Het andere forum is een normaal forum waar iedereen iets kan posten en waar je dingen kan zeggen die over het spel gaan maar ook over andere dingen kunnen gaan.


Conclusie

Als we eenmaal genoeg man hebben, wat niet al te lang zal duren, dan kan het spel
beginnen en laat ik een moderator die niet mee doet at random iemand kiezen die de
moordenaar wordt. Op die manier is het voor iedereen eerlijk en kan het spel goed
en leuk beginnen.

De allerlaatste regel
* Wees creatief en bedenk dingen. Van boeken die over verschillende onderwerpen gaan tot verborgen kamers en geheime gangen, van dingen die je vind die je als wapen kan gebruiken, je kan van alles verzinnen. Maar wees creatief en wees realistisch!

--------------------
Neo101 was here :)

Berichten: 2 | Plaats: Zwolle | Geregistreerd: Jan 2005  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Neo101
Junior Member


Beoordeeld:
1
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Neo101     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nou. Ik zal dan maar dus zelf beginnen. Ik doe mee als Neo. Ben een onderzoeker, ongeveer 25 jaar, kom uit Nederland. Ben een vrij normaal persoon, vindingrijk en ik ga dus graag op onderzoek uit als onderzoeker. Wie doet er nog meer mee?

--------------------
Neo101 was here :)

Berichten: 2 | Plaats: Zwolle | Geregistreerd: Jan 2005  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik wil wel meedoen, ik ken het niet maar lijkt me wel interessant. Ik doe mee als nims en ben 26 jaar. Verder ben ik eigenaar van dit forum en goedzo.com [Smile] Komop mensen doe allemaal mee [Smile]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
jatters
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor jatters   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
http://forum.gamer.nl/showthread.php?p=1315284
en wie is deze flauwe gast.... beetje namen, idee-en en dan ook nog es letterlijke txt jatten.... hoe lame [sleepy] [Not Ok]

Berichten: 1 | Plaats: forum.gamer.nl | Geregistreerd: Jan 2005  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Geen idee, hij is hier 1x geweest.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS