Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Microsoft krijgt patent op elektronische ToDo-lijstjes

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Microsoft krijgt patent op elektronische ToDo-lijstjes
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Microsoft bezit sinds gisteren een patent, nummer 6.748.582, op het gebruik van geautomatiseerde ToDo- of taaklijsten in een software-ontwikkelomgeving. Het patent is al op 6 maart 2000 aangevraagd. De gepatenteerde technologie zorgt ervoor dat speciale opmerkingen in de broncode, zoals UNDONE, TODO, of HACK, door een afzonderlijke applicatie afgevangen worden en op een takenlijst gezet worden. Wanneer vervolgens een van de taken uit deze lijst als afgerond wordt aangemerkt wordt de bijbehorende opmerking in de broncode opgezocht en gewijzigd. Het is daarnaast ook mogelijk om handmatig taken toe te voegen en aan te passen. Dit nieuwe patent is specifiek genoeg om alleen op softwareontwikkeling van toepassing te zijn en de opstellers van bijvoorbeeld 'wat neem ik mee op vakantie'-lijstjes hoeven dan ook niet te wanhopen. De toekenning van dit patent past echter wel in Microsofts strategie om zijn patentportfolio verder te vergroten.
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ze willen ook overal patent op hebbe daar bij MS
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Jazeker, nu is het wel een erge handige feature tijdens het ontwikkelen hoor [Smile]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ja oke dat kan dan ook wel...maar het gaat gewoon om alle patenten...zoals die dubbelklik geloof ik. Dat is ook al van MS...sommige dingen zijn gwoon nutteloos af en toe
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS