Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Bedrijf claimt patent op deel JPEG-algoritme

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Bedrijf claimt patent op deel JPEG-algoritme
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het Amerikaanse bedrijf Forgent Networks zegt de 31 grootste hard- en software verkopers, waaronder Dell en Apple Computers, te gaan aanklagen omdat zij oneigenlijk gebruik zouden maken van een algoritme dat wordt gebruikt in het Joint Photographic Experts Group (JPEG) bestandsformaat. Als deze zaken worden gewonnen kan dat tot een stijging van de softwareprijs leiden of zelfs het einde van het JPEG formaat.
Al sinds medio de jaren 80 wordt JPEG gebruikt, inmiddels is JPEG uitgegroeid tot het standaard bestandformaat voor afbeeldingen. De meeste algoritmes in het JPEG-formaat zijn vrij te gebruiken, Forgent gelooft echter dat zij een zeventien jaar oud patent in handen hebben gekregen door de overname van Compression Labs in 1997. Dat patent zou op een specifiek algoritme in het JPEG-formaat van toepassing zijn.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS