Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Emulenl.com levert filmlinks nu per e-mail

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Emulenl.com levert filmlinks nu per e-mail
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Emulenl.com plaatst op zijn site geen links meer naar plaatsen met film- en muziekdownloads. De links worden nu per e-mail verstuurd.

Emulenl.com (voorheen Emule.nl) heeft die stap genomen onder druk van de Stichting Brein. Eerder dit jaar dreigden Brein en de Nederlandse filmdistributeur A-Film nog met juridische stappen tegen Emule.nl.

Volgens hen hielp Emule.nl mee aan de illegale verspreiding van auteursrechterlijk beschermd materiaal. Via de zogeheten ed2k-links op Emule.nl konden bezoekers eenvoudig uitvinden waar bepaalde bestanden (voornamelijk films) zich bevinden op het eDonkey-netwerk. De site zelf bood geen bestanden aan.

Om de juridische dreiging te ontlopen, verhuisde de maker van Emule.nl, Marcel van Es, zijn site in maart naar Australië. Het adres werd veranderd in Emulenl.com.

Inmiddels wordt de site weer in Nederland gehost. "Ik wil niet als een piraat de wereld over", legt Van Es uit. "Brein had vooral problemen met aanklikbare links op de site. Die staan er nu niet meer op."

Wie op zoek is naar een film op het eDonkey-netwerk, kan zich op Emulenl.com nu per e-mail relevante links laten toesturen. "Zo'n link moeten mensen eerst knippen en plakken", zegt Van Es.

"Mocht Brein hier toch bezwaren tegen hebben, dan denk ik dat ik een sterk verhaal heb bij de rechter", meent Van Es. "We bieden geen kant-en-klare links meer aan. Brein kan bovendien moeilijk controleren wat mensen via onze site naar zichzelf sturen. Dat zou inbreuk op de privacy zijn."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS