Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Hoe zien jullie graag een website?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Hoe zien jullie graag een website?
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 5 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik vroeg me wat af over websites. Hoe zijn jullie graag een website en aan wat voor eisen moet ie voldoen?

Je heb van die flash site (zie Qdance eventsites) die er zeer mooi en gaaf uitzien maar is dit wel wat de consument wil? Of gewoon een duidelijke design wat simpel en gemaksvriendelijk is? En hoe zit dat met het scrollen? Mijn tutor(=opdrachtgever) had eerst geadvissserd zo min moeilijk met scrollen te werken. Is dit handig of niet?

Ze heb ik een hekel aan die flash dingen...ze nemen zoveel tijd in beslag enzo. Geef mij maar gwoon een goed en simpel overzicht waar alles gemakkelijk te vinden is en snel...want die flash dingen heeft geen rekening met inbelmodempjes

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik vind flash leuk voor banners en spelletjes, maar niet om een hele site in te zien.

Het zijn bijna altijd baggersites waar met name vormgevers op geilen.

Van gebruiksvriendelijkheid hebben ze niet gehoord.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Flash is not done eigenlijk. Alleen leuk voor de 1e intro, daarna klik je hem altijd door.

Tenzij je een hele mooie gedesigne flash site maakt die super goed functioneel is, en niet alles uit de kast trekt dan vind ik het heel OK.

Ik denk dat een paar belangrijke regels wel handig zijn om te gebruiken:
1. Duidelijk
2. Kort en Bondig
3. Uitgebreid voor de geinteresserden, maar bereikbaar via de achtergrond.
4. Weet wat je wilt bieden

Ook een weetje: Je hebt 7 seconden voordat de internetter weer weg klikt. Heb je hem in die 7 seconden niet overtuigd dat hij bij jou moet weten, dan is die weg!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Waardeloos van flash sites is dat het stukken lastiger is om te printen. Je kunt iemand niet ff een linkje sturen naar een onderdeel van de site en even een plaatje opslaan zit d'r ook niet in.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
En over het scrollen? Hoe denken jullie daarover?
(Niet kijken naar die MX muizen [Wink] )
Zelf vindt ik het zwaar irri om eindeloos naar beneden of naar boven te scrollen, krijg je zo'n vermoeiende vinger van

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Gebruik dan de spatiebalk.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Gebruik dan de spatiebalk.

hahah die kende ik niet eens joh..thx voor de tip [Wink] Maare ga es uit van een leek, dus ouderwets linkermuis knopje vast en dan de beweging naar onder gaan met de muis?
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Als je een site maakt voor leken, dan moet je daar wel rekening mee houden ja.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Als je een site maakt voor leken, dan moet je daar wel rekening mee houden ja.

dus oplossing met meerdere pagina's of tabbladen?
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van NiMS:
Als je een site maakt voor leken, dan moet je daar wel rekening mee houden ja.

dus oplossing met meerdere pagina's of tabbladen?
Tabbladen op een website? Niet doen. Is niet gebruikelijk. Veel links en korte teksten. En een duidelijk navigatie. Iemand mag niet verdwalen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het probleem met bladermechanismes is dat een gebruiker al snel het overzicht verliest. Het ligt natuurlijk wel aan de situatie.

Zet je een handleiding neer dan is het logisch dat je die opdeelt over meerdere pagina's. Bovendien kun je die ook nog voorzien van een index.

Maar als je een productoverzicht wilt tonen dan heeft het bladeren als nadeel dat men niet in één overzicht de producten kan vergelijken.
Als je 3 pagina's door moet met 6 producten per pagina is het nog te overzien, maar als je 7 pagina's met 10 producten per pagina door moet is het waardeloos.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Product vergelijking die zet je dan in een aparte vergelijking [Wink]

Maar laat ik het zo stellen: Men heeft een database erachter lopen met e.g. 100 vragen en antwoorden en doormiddel van een zoekfunctie wordt alles gefilterd. Met als resultaat dat er minimaal 30 vragen/antwoorden zichtbaar zijn en dat het een hele scrollgedoe is. Is het dan niet beter om het dan op te delen in 3x10 vragen/antwoorden op de pagina. Zodat de layout niet uitgerekt/verkloot wordt?

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Aangezien iedere vraag (als het goed is) uniek is en vermoedelijk weinig relatie heeft tot andere vragen, kun je het resultaat prima verdelen over meerdere pagina's.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS