Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Advertentiebedrijf stopt met verkoop pop-ups

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Advertentiebedrijf stopt met verkoop pop-ups
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het Nederlandse advertentiebedrijf WebAds, dat advertentieruimte verkoopt op onder meer Telegraaf.nl, stopt met de verkoop van pop-ups.

Vanaf 31 maart plaatst WebAds geen pop-ups meer op sites als Telegraaf.nl, IEX.nl, Vrouwonline en ZDNet. WebAds verzorgt de advertenties voor meer dan zeventig sites.

De reden om te stoppen met pop-ups is een onderzoek dat WebAds in december heeft laten uitvoeren door NFO Trendbox. Daaruit bleek dat bezoekers websites mijden als ze weten dat daar pop-ups worden vertoond. Bovendien gaf 91 procent van de ondervraagden aan pop-ups als vervelend of heel erg vervelend te ervaren.

Dat Microsoft van plan is om de nieuwe versie van Internet Explorer uit te rusten met een pop-up killer speelt ook een rol, geeft WebAds toe. "Inmiddels heeft 30 procent van de mensen een pop-up killer geïnstalleerd en dat aantal zal alleen maar toenemen", aldus Tjeerd Kooij, managing partner van WebAds. "We moeten luisteren naar de bezoekers."

WebAds blijft wel doorgaan met het verkopen van zogeheten 'ScreenAds': flash-animaties die over de site heen worden 'geprojecteerd. Veel internetters ergeren zich ook aan die advertenties. "Dat klopt", aldus Kooij. "Daarom moet het ook goed gereguleerd worden. Er moet een close-button aanwezig zijn en een ScreenAd mag standaard maximaal vijf seconden duren."

Kooij had weinig moeite om de beheerders van de bij WebAds aangesloten sites te overtuigen. "Zij krijgen natuurlijk de 'fanmail' over de pop-ups binnen", aldus Kooij. "Ze vroegen zich wel af of het niet ten koste zou gaan van de omzet."

Over dat laatste maakt Kooij zich niet al te veel zorgen. "Een Rectangle is net zo duur voor de adverteerder als een pop-up en een ScreenAd levert zelfs meer op."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS