Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Provider zegt samenwerking met Geenstijl.nl op

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Provider zegt samenwerking met Geenstijl.nl op
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
HSCG, de hostingprovider van Geenstijl, zegt de samenwerking met het weblog op. Geenstijl is verwikkeld in een ruzie met Stivoro.

HSCG wil geen toelichting geven op het einde van de samenwerking. "We doen verder geen mededelingen", aldus een medewerkster van het bedrijf die niet wil dat haar naam wordt vermeld.

De verbroken samenwerking komt nadat de Stichting Volksgezondheid en Roken (Stivoro) dreigde juridische stappen te nemen tegen HSCG, als de provider Geenstijl.nl donderdag niet uit de lucht zou halen.

Vorige week schreef Geenstijl.nl dat er een luchtje zat aan de cijfers over het aantal mensen dat op 1 januari stopte met roken. Volgens een banner van Stivoro zouden 953.758 mensen willen stoppen.

Een dubieus getal volgens Geenstijl.nl. Uit de bezoekcijfers van Nederlandstartmetstoppen.nl bleek namelijk dat de site maar 107.149 keer was bezocht. Volgens Stivoro was er echter geen sprake van een leugen. "Het getal van 950.000 is gebaseerd op onderzoek van het NIPO. Dat staat los van die website", aldus Trudy Prins, directeur van Stivoro.

Zij geeft wel toe dat de keuze om voor het getal 953.758 te kiezen wellicht onverstandig was. "Dat was meer een creatieve overweging. Zo'n getal spreekt meer tot de verbeelding dan een rond getal. De volgende keer zullen we dat anders doen en ook beter aangeven hoe we aan de cijfers zijn gekomen."

De redactie en bezoekers van Geenstijl.nl zijn echter niet onder de indruk van het verweer van Stivoro. "In de reacties word ik uitgemaakt voor kuttekop en stoephoer", aldus Prins. "De stukjes die op Geenstijl.nl verschenen werden steeds tendentieuzer."

Ook wordt de Stivoro-directeur regelmatig op haar mobiele telefoon gebeld sinds haar nummer op Geenstijl.nl verscheen. "Ik krijg elke tien minuten een telefoontje of een sms-bericht. Daarbij wordt van dezelfde schuttingtaal gebruikgemaakt. Allemaal anoniem natuurlijk."

"Dat laatste ergert me het meest. Als iemand in een KLM-toestel zegt dat hij het vliegtuig wil kapen, wordt hij in de boeien geslagen. Maar als iemand op internet schrijft dat ik een nekschot moet krijgen, kan er niets aan worden gedaan", aldus Prins.

Stivoro nam daarom contact op met de provider HSCG. "Die partij kon eenvoudig worden achterhaald. Bovendien faciliteren zij het dat mensen zulke bagger online kunnen zetten. HSCG heeft vervolgens besloten dat ze niet langer geassocieerd willen worden met Geenstijl.nl."

Als het aan Prins ligt, wordt er nu een punt achter de affaire gezet. "Ik hoop van harte dat ze niet opnieuw beginnen. Ik vind het wel mooi geweest zo." Vooralsnog is de site van Geenstijl.nl nog altijd bereikbaar. Ook is er bij het weblog Volkomenkut.com al een mirror (kopie) van Geenstijl.nl verschenen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS