Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » SCO eindigt kwartaal in het rood door Linux-strijd

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: SCO eindigt kwartaal in het rood door Linux-strijd
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De pogingen van SCO om de Linux-gemeenschap geld te laten betalen, leiden voorlopig alleen tot verliezen. Juristen kosten veel geld.

De Unix-ontwikkelaar maakte maandag een kwartaalverlies van 1,6 miljoen dollar bekend. Een jaar eerder was dat nog 2,7 miljoen dollar. Zonder de gigantische uitgaven aan juridische bijstand zou de winst zijn uitgekomen op 7,4 miljoen dollar, aldus SCO.

Het bedrijf voert dit jaar een keiharde strijd rondom Linux-patenten. Deze week nog stuurde het bedrijf opnieuw een brief aan Linux-gebruikers waarin hun wordt verzocht licentiegelden over te maken.

Toch levert het veranderde licentiebeleid SCO ook het een en ander op. Zo haalde het bedrijf ruim tien miljoen dollar binnen via zijn nieuwe licentiedivisie, die zich bezighoudt met de Unix-eigendomsrechten. Het bedrag kwam binnen via licentieovereenkomsten met Microsoft en Sun.

De totale kwartaalomzet steeg hierdoor van 15,5 miljoen een jaar geleden naar 24,3 miljoen dit jaar

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS