Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Kazaa sommeert Nederlandse Lite-aanbieders te stoppen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Kazaa sommeert Nederlandse Lite-aanbieders te stoppen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Advocaat Christiaan Alberdingk Thijm heeft namens Sharman Networks een brief verzonden naar een aantal mensen in ons land, waarin aan deze personen gevraagd wordt om te stoppen met het aanbieden van het getweakte Kazaa Lite. Op WebWereld lezen we dat de advocaat het aanbieden van Kazaa Lite omschrijft als het parasiteren en profiteren van de inspanningen en goede reputatie van Kazaa. Eerder heeft Sharman Networks onder andere al acties ondernomen tegen de zoekmachine Google, dat werd opgedragen om alle links naar Kazaa Lite te verwijderen. Google heeft als tegenactie zoekacties op de spy- en adwarevrije p2p-applicatie doorgelinkt naar het document met de eis van Sharman, waarin wel alle aanbiedende sites met naam en link werden genoemd. Inmiddels wemelt het in de zoekresultaten weer van de links naar het gewraakte programma.

De Nederlandse aanbieders van Kazaa Lite zijn gevraagd om een onthoudingsverklaring te tekenen, waarin ze aangeven met het aanbieden te stoppen en het ermee eens te zijn dat Kazaa een volledige schadevergoeding van hen terugvordert. Een van de aanbieders, Hilbrand Edskes, gaf aan deze verklaring niet te willen ondertekenen uit angst voor een torenhoge schadevergoeding; wel zal hij het bewuste programma niet meer laten downloaden van zijn webruimte. Het is Sharman Networks op dit moment nog niet bekend welke programmeur verantwoordelijk is voor het tweaken van Kazaa, maar Alberdingk Thijm spreekt het vermoeden uit dat het om personen van Nederlandse bodem gaat.

(tweakers)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kazaa Lite stilgelegd door Sharman Networks

Het Kazaa Lite is op verzoek van Kazaa-eigenaar Sharman Networks stilgelegd, zo meldt Nvmax.com. Kazaa Lite is zoals bekend een gehackte versie van het reguliere Kazaa, zonder advertenties en met diverse extra functies. Het programma was Sharman, dat voor inkomsten onder meer afhankelijk is van de advertenties in Kazaa, al lange tijd een doorn in het oog. Zo werd Google gesommeerd alle links naar Kazaa Lite-webpagina's uit zoekresultaten te filteren en ontvingen diverse aanbieders van het programma vorige week een verzoek om het programma van hun servers te verwijderen. Gisteren werd de genadeslag uitgedeeld, toen ieder spoor van Kazaa Lite verdween van de officiële sites; volgens betrokkenen omdat Sharman dreigde juridische actie te ondernemen. Het feit dat Sharman nu zelf klaagt over 'inbreuk op het auteursrecht' is op zijn minst ironisch te noemen, maar heeft er wel toe geleid dat de ontwikkeling van Kazaa Lite is stilgelegd:

RatFaced said that the decision was "Ironic, that Kazaa is complaining about copyright issues, especially as K-Lite ++ stands for everything that Kazaa CLAIMS to stand for... but fails to deliver." We will perhaps never see Kazaa Lite again, but we can hope that users will remain aware of the spyware that is hidden inside the Kazaa application, which is used to finance the creation of the software. [...] Development on Kazaa-Lite has ceased due to this situation, however the program will continue to work fine, until who knows when.

(tweakers)

(p.s. hij staat nog op mijn ftp hoor [Wink] )

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
klopt ja ik moes hem installeren bij iemand en ik dus zoeken maar kon hem nergens meer vinden..wel balen toen...maar gelukkig had ik hem gevonden ergens.
Zelf gebruik ik hem nooit, want er staat toch alleen maar rotzooi op (naar mijn mening)

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik gebruik hem wel om bijvoorbeeld southpark afleveringen of Startrek afleveringen te downloaden. En als ik top 40 nummers zoek, gebruik ik hem ook. Om de fakes tegen te gaan download ik meestal 10 versies van een nummer, dan zit er altijd wel een goede tussen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS