Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Microsoft-werknemer ontslagen om Apple-foto

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Microsoft-werknemer ontslagen om Apple-foto
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een Microsoft-werknemer is ontslagen, omdat hij op zijn weblog een foto publiceerde van Apple's die op zijn werk werden afgeleverd.

"Het lijkt er op dat iemand bij Microsoft wat nieuwe speeltjes krijgt", schreef Michael Hanscom boven een foto van een aantal dozen met Apple-G5's die werden uitgeladen.

Hanscom was de computers tegengekomen op weg naar zijn werk bij de kopieerafdeling van Microsoft. Volgens de weblogger is zijn werk in hetzelfde gebouw als het distributiecentrum bij Microsoft.

En dat had hij niet moeten schrijven, vond Microsoft dat hem prompt ontsloeg. Informatie over de locatie van het distributiecentrum zou een veiligheidsrisico vormen. Hanscom bood nog aan om het bericht van zijn weblog te halen, maar dat aanbod kon Microsoft niet vermurwen.

Een Microsoft-woordvoerder weigerde tegenover de Seattle Post-Intelligencer commentaar te geven over het ontslag van Hanscom. Wel benadrukt ze dat het is toegestaan om een weblog te hebben als Microsoft-werknemer. "Zolang ze zich maar houden aan de geheimhoudingsplicht."

Hanscom zelf geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt. Maar hij deed het niet met opzet en als hij had gewild, had hij veel ergere dingen kunnen doen, zo schrijft hij.

"Ik zou nooit interne Microsoft-informatie verspreiden. Tijdens mijn werk heb ik heel veel informatie gezien waarvoor ik zou zijn ontslagen als ik het gepubliceerd had. Ik heb advertentiecampagnes gezien, weken voordat ze openbaar werden. Ik heb de interne documentatie gezien voor programma's die nog ontwikkeld worden en ik heb ideeën en technologieën gezien die ik graag op mijn Mac thuis zou hebben."

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS