Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Kopieerbeveiligingen worden steeds slimmer

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Kopieerbeveiligingen worden steeds slimmer
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kopiėren ja, verspreiden nee
De grote muziekmaatschappijen krijgen langzaam maar zeker de beschikking over een nieuwe generatie van kopieerbeveiligingen die de koper meer vrijheid geven bij het gebruik van beschermde muziek maar gebruik van diezelfde muziek op filesharing netwerken onmogelijk maakt.

BMG Entertainment bijvoorbeeld brengt deze week in de Verenigde Staten een nieuw album uit van de hip-hop zanger Anthony Hamilton. Dit album is beveiligd met de software "MediaMax CD-3" van het Amerikaanse bedrijf SunnComm Technologies. Elk liedje op de CD staat er twee maal op: een keer als standaard audio en een keer in het Windows Media formaat met DRM (Digital Rights Management).

Het zilveren schijfje is door BMG zodanig geconfigureerd, dat elk liedje drie keer op de harde schijf gezet kan worden. Daarnaast mag elk liedje een beperkt aantal keren via e-mail naar bekenden worden verstuurd. De ontvanger kan het liedje dan maximaal tien keer afspelen. Worden de liedjes echter op Kazaa, Morpheus of een ander filesharing netwerk gezet, dan kunnen ze niet meer worden afgespeeld. Volgens SunnComm Technologies is de beveiliging alleen ze omzeilen door hackers en echte freaks.

Macrovision, de grote concurrent van SunnComm Technologies op het gebied van kopieerbeveiligingen, heeft met Cactus Data Shield (CDS) 300 eveneens een kopieerbeveiliging ontwikkeld die het branden van CD's en het weergeven van de muziek op computers wel mogelijk maakt, maar tegelijkertijd het gebruik van die muziek op netwerken tegengaat. Momenteel zijn er volgens Macrovision al zo'n 150 miljoen CD's in omloop die zijn voorzien van een oudere versie van Cactus Data Shield.

Meer informatie: BMG Entertainment, SunnComm Technologies en Macrovision.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS