Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Usb-geheugensticks zijn risico voor bedrijven

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Usb-geheugensticks zijn risico voor bedrijven
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Zoals floppy´s in de jaren negentig een veiligheidsrisico vormden voor bedrijfsnetwerken, zo zijn dat nu geheugensticks die via usb met iedere computer te verbinden zijn en zo een externe drive vormen. Beveiligingsbedrijf SecureWave luidt de noodklok.

Terwijl de meeste systeembeheerders bang zijn voor virussen via de mail, kunnen virussen ook via geheugensticks razendsnel het bedrijfsnetwerk penetreren. Omgekeerd is gevoelige informatie ook makkelijker naar buiten te smokkelen via een onooglijk stickje, waarop inmiddels al 1 GB aan informatie past. Bovendien via de stick software geďnstalleerd worden waarvoor systeembeheerders geen toestemming hebben gegeven.

Werknemers die thuis gebruik maken van een geheugenstick vormen ook een veiligheidsgevaar. Als zij het kleine apparaatje verliezen, ligt gevoelige informatie op straat en kan de concurrentie er in sommige gevallen veel plezier aan hebben.

De enige manier om te voorkomen dat dergelijke geheugensticks werken op een bedrijfscomputer is het uitschakelen van de usb-poorten op de computer. Dat zorgt echter ook weer voor andere problemen omdat toetsenborden en muizen steeds vaker van een usb-aansluiting worden voorzien.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
lang leven de cds en dvds zeg ik maar...ik heb mijn floppy drive eruit hoor...ding is onzin
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Infrarood en bleutooth is ook een probleem, ik kan op mijn loox ook zo die bestanden zetten.
En ik verw8 dat er binnenkort steeds meer bleutooth standaard op de pc's komen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS