Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » ADSL/wifi wederverkoop aan je buren

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: ADSL/wifi wederverkoop aan je buren
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bij netaanbieder Speakeasy in de VS kunnen consumenten hun breedband verbinding draadloos aan de buren te doorverkopen. Wat Vincent Everts als amateur deed in Nederland, wordt nu een professionele dienst.

De nieuwe dienst is afgelopen week door Speakeasy wereldkundig gemaakt.

WiFi NetShare is de dienst gedoopt. Het komt neer op het aanbod van een technisch en administratief pakket aan ADSL-klanten van Netshare zodat ze hun buren een abonnement kunnen aanbieden.

Speakeasy noemt zich de grootste onafhankelijke breedbandaanbieder in de VS. Ze biedt ADSL en T1-verbindingen aan op infrastructuur van de grote telecombedrijven.

Aanbod aan buren is mogelijk over een afstand van 300 tot 500 voet, omgerekend zo'n 100 tot 160 meter.

Speakeasy biedt een eigen adres aan de buren, e-mailboxen etc., en doet de afrekening en klantenservice, ook al om privacy van de klanten te waarborgen.

Buren betalen 20 tot 100 dollar per maand, de klant van Speakeasy betaalt de bedragen die hij in rekening wil brengen. Speakeasy rekent in een voorbeeld voor hoe een klant die voor 60 dollar per maand ADSL koopt, aan vier buren draadloos kan doorverkopen voor elk 30 dollar per maand. Hij strijkt daar als aanbieder de helft van op en heeft zelf een gratis verbinding.

Reeds 40 procent van de Speakeasy-klanten, zegt het bedrijf, heeft op de ADSL-aansluitingen wifi-netwerkjes gezet, al dan niet gedeeld met de buren. Landelijk is dit percentage in de VS 3 procent.

In september 2002 schreef Vincent Everts voor Planet Multimedia een column over zo'n vorm van burenhulp, non-commercieel. Deze column staat nog op Everts.net. De links in de column naar twee Nova-uitzendingen werken al evenmin als de link naar het Planet Multimedia-artikel.

Vincent Everts zegt nu over de dienstverlening: "Zelf heb ik een verbinding van acht megabit en er zijn nu acht buren in de straat via wifi aangesloten, en ik heb verzoeknummers voor de straat hierachter. Nu wil ik aan het werk voor een gemeenschappelijke server en een upgrade naar de nieuwe standaard."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS