Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Rabobank maakt chipknip voor internet

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Rabobank maakt chipknip voor internet
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De Rabobank komt met een 'online'-variant op de chipknip. De bank wil eind dit jaar een virtuele portemonnee op de markt brengen, waarmee consumenten betalingen kunnen doen op internet. Dat heeft de bank dinsdag bekendgemaakt.

In de loop van volgend jaar kan de nieuwe betaalmethode ook worden gebruikt om via de mobiele telefoon af te rekenen. De virtuele chipknip is vooral bedoeld voor kleine betalingen, tussen de 1 en 10 euro. Op internet kunnen mensen voor geringe bedragen muziek downloaden en spelletjes spelen. Nu nog worden deze handelingen hoofdzakelijk via de creditcard of een acceptgiro afgerekend.

Zodra de betaalmethode is klaargestoomd voor de mobiele telefoon, kunnen klanten deze onder meer gebruiken om hun parkeerkaartje af te rekenen. Iedereen kan de online chipknip aanvragen. De enige vereiste is een Nederlandse bankrekening.

Klanten vullen de virtuele portemonnee vooraf. Bij elke betaling wordt het bedrag via internet uit 'de portemonnee' gehaald. ,,Het is net als met een gewone chipknip. Je drukt op een knop en je hebt betaald'', aldus een woordvoerder van de bank.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
k dan eindelijk wat goeds van mijn bank [Big Grin] [Big Grin]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik gebruik de rabo al jaren, en ben er erg tevreden over hoor. Ook het internetbankieren en creditcard werken prima [Big Grin]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS