Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Startpagina jongt Google-dochters

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Startpagina jongt Google-dochters
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Startpagina is sinds vandaag in een klap 14 dochterpagina's rijker die allemaal over Google gaan. Beheerder Jeroen van der Wiel kreeg van Google Amerika officieel toestemming om Googles merknaam te gebruiken.

"Het is toch wel een bijzonder moment als je van Google toestemming krijgt om hun merk te gebruiken", zegt de hoorbaar enthousiaste Van der Wiel over zijn 14 net gelanceerde dochterpagina's over Google. De onderwerpen van de pagina's lopen uiteen van Google-weblogs tot -nieuws en van -protestpagina's tot -humor. Zo blijkt uit het overzicht op Van der Wiels site.

Vanochtend ging Van der Wiel online met zijn Google-pagina's, het bedrijf intrigreert hem. "Ik heb meer dan 3.000 links geindexeerd. In eerste instantie was het de bedoeling een pagina te maken, maar toen ik een proef voorlegde aan andere pagina-beheerders werd me aangeraden kleindochters te maken", de pagina op te splitsen en verder uit te werken in satellietpagina's bij het hoofdonderwerp.

"Ik ben ook in gesprek met de Google Amerika om de sites zo goed mogelijk bij te houden. De gesprekken zijn erop gericht dat ik zo goed mogelijk geinformeerd blijf over het bedrijf en nieuwe activiteiten. Ik bied nu al 400 verschillende functies, ondermeer via de Google-zoeker op google.pagina.nl."

De jongste paginadochters kregen vandaag reeds enkele honderden bezoekers te verwerken. De beheerder hoopt uiteindelijk op tussen de 5.000 en 10.000 geserveerde pagina's per dag te komen. Hij verdient onder meer geld met advertenties op de paginadochters, net als andere paginabeheerders.

Begin januari 2003 vroeg Van der wiel het subdomein van Pagina.nl aan, welke tot zijn verbazing nog vrij was. "In april kreeg ik daar toestemming voor. De mensen van Startpagina raadden me aan contact op te nemen met Google of ik hun naam mocht gebruiken. Ik heb op papier een voorstel naar het hoofdkantoor in Amerika gestuurd. Nadat zaken rondom het merkrecht waren uitgezocht kreeg ik na 8 weken hun goedkeuring."

Van der Wiel richtte de Google-pagina's in, in samenwerking met Startpagina. De samenwerking richtte zich op technische ondersteuning en specifieke tools om een netwerk van hyperlinks aan te leggen. Google lijkt reeds bekend met zijn Nederlandse neefje.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS