Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Spamfilter tegen boze e-mails 2e kamer

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Spamfilter tegen boze e-mails 2e kamer
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De afdeling automatisering van de Tweede Kamer heeft een spamfilter ingeschakeld tegen protest-e-mails over de uitstel van het Kamerdebat over de beveiling van Pim Fortuyn. Een Kamerlid had geklaagd dat zijn mailbox vastliep door de protesten.

LPF-Kamerlid Kraneveldt heeft Kamervoorzitter Weisglas om uitleg gevraagd. Volgens haar is er op een internetforum een oproep geplaatst om protestmails naar het parlement te sturen. ,,Wij hebben die oproep niet geplaatst'', benadrukte zij. De LPF is het wel met de afzenders eens dat het debat niet voor de derde keer had mogen worden uitgesteld.

Op zich kan Kraneveldt zich voorstellen dat Kamerleden zich storen aan protestmails. Maar zij vindt niet dat de dienst automatisering dan zonder hun medeweten de elektronische postbus van álle parlementariërs kan filteren. Kamerleden kunnen ook een filter op hun persoonlijke mailbox plaatsen, suggereert zij. De LPF-vrouw wil graag zelf kunnen bepalen welke signalen er van de bevolking tot haar doordringen.

Kraneveldt heeft Weisglas gevraagd wie verantwoordelijk is voor het plaatsen van het filter en wat daar de afspraken over zijn. ,,Ik wil bijvoorbeeld ook weten of en wanneer zo'n filter weer uitgezet wordt en wie dat bepaalt.''

Als plaatsvervangend lid van het presidium van de Kamer had ze juist woensdagochtend gevraagd of er niet iets zou kunnen worden gedaan tegen bepaalde e-mails. Toen was het antwoord dat dat niet zomaar kan voor alle e-mailpostbussen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS