Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Eigen nieuwbouwhuis bouwen met computerspel

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Eigen nieuwbouwhuis bouwen met computerspel
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een koper ontwerpt zijn eigen nieuwbouwhuis in virtual reality en dat droomhuis wordt vervolgens echt gebouwd. Een architectenbureau, ontwerpbureau en TNO Bouw maken dit via internet mogelijk met iBUILD. Almere gaat als eerste gemeente een proef houden.

Willems van den Brink Architecten, European Design Center en TNO Bouw presenteren iBUILD woensdag in Utrecht. Het is net een computerspel waarmee de speler zijn eigen huis kan ontwikkelen, maar heeft veel meer mogelijkheden. Zo geeft het programma aan, wat het ontwerp gaat kosten en wat de energieprestaties zijn. Ook kan de koper veel meer zijn woning inrichten dan bij standaardnieuwbouw mogelijk is.

Hij kan bijvoorbeeld kleuren voor de verf kiezen, een extra uitbouw aanbrengen, een muur verplaatsen of een verdieping boven op zijn huis zetten. Ook het aantal kamers is zelf te bepalen, net als de soort badkamertegels, deuren en klinken. De woning alvast helemaal inrichten met meubilair kan ook. ,,iBUILD heeft een hoog spelletjesgehalte'', vindt een woordvoerder van TNO.

Volgens hem is iBUILD uniek. Zo kunnen de bouwers direct aan de slag met het ontwerp, dat al is voorzien van technische specificaties. Juist alles wat kopers laten veranderen aan hun gewone nieuwbouwwoningen, kost veel geld. De bouwers moeten namelijk steeds zelf hun technische ontwerpen aanpassen. Bij iBUILD gebeurt dat automatisch, dus kan er goedkoper worden gebouwd, beweert de woordvoerder van TNO.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Als ik het goed begrijp, zou dat dus betekenen dat er binnenkort geen architecten meer nodig zijn. Dat zou dus betekenen, dat er een groot verlies aan banen komt, dus de werkeloosheid zou stijgen. Alles bij elkaar is het technologisch gezien een doorbraak, maar economisch gezien een achteruitgang.

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
Als ik het goed begrijp, zou dat dus betekenen dat er binnenkort geen architecten meer nodig zijn. Dat zou dus betekenen, dat er een groot verlies aan banen komt, dus de werkeloosheid zou stijgen. Alles bij elkaar is het technologisch gezien een doorbraak, maar economisch gezien een achteruitgang.

integendeel....ze hebben dan immers nog architecten voor op die computers ombouwtekeningen te maken enzo...het zijn meer de 'simpele' banen die weggaan door de technologie
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik denk meer dat dit een instrument is voor de architecten. Jij krijgt een huis die je wilt, en de architect maakt het ontwerp af. Ik kan me namelijk niet voorstelen dat jan en alleman ineens een compleet huis kan ontwerpen, dat moet door een architect worden gecontroleerd.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Sweetammy:
Als ik het goed begrijp, zou dat dus betekenen dat er binnenkort geen architecten meer nodig zijn. Dat zou dus betekenen, dat er een groot verlies aan banen komt, dus de werkeloosheid zou stijgen. Alles bij elkaar is het technologisch gezien een doorbraak, maar economisch gezien een achteruitgang.

integendeel....ze hebben dan immers nog architecten voor op die computers ombouwtekeningen te maken enzo...het zijn meer de 'simpele' banen die weggaan door de technologie
Nou naar mijn mening, dat zal wel een onderwets iets zijn. Vind ik een echte architect nog altijd iemand de het gewoon met de hand tekent, dat gaat dus nu verloren door de computers en dat vind ik zonde. Architect is een mooi beroep, maar met een computer kan iedereen het, daar hoed je niet zoveel jaar voor te studeren.

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
Nou naar mijn mening, dat zal wel een onderwets iets zijn. Vind ik een echte architect nog altijd iemand de het gewoon met de hand tekent, dat gaat dus nu verloren door de computers en dat vind ik zonde. Architect is een mooi beroep, maar met een computer kan iedereen het, daar hoed je niet zoveel jaar voor te studeren.

Ik denk niet dat iedereen dat kan, hoe kan je nu bepalen dat een huis ingaat storten en welke materialen moet gebruiken? Ik denk juist dat een computer voor de architecten een heel goed hulpmiddel is om extra controles uit te voeren, zodat er niet weer een paar balkon's in storten.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ja maar vroeger hadden ze ook geen computers en dan ging het ook goed. Ik vind gewoon dat een architect het gewoon met de hand het moet tekenen. Okey een computer gebruiken als hulpmiddel om dingen te berekenen okey, maar nie om een huis te ontwerpen. NAmelijk terwijl je schetst doe je ideeen op.

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
Ja maar vroeger hadden ze ook geen computers en dan ging het ook goed. Ik vind gewoon dat een architect het gewoon met de hand het moet tekenen. Okey een computer gebruiken als hulpmiddel om dingen te berekenen okey, maar nie om een huis te ontwerpen. NAmelijk terwijl je schetst doe je ideeen op.

Ook achter de computer doe je enorm veel ideeën op. Je kan zo dingen uitproberen zonder dat het kwaad kan. Een brug bouwen is bijvoorbeeld zonder computer niet eens meer mogelijk. Je moet namelijk met zoveel paramaters rekening houden, dat 1 miscalculatie de brug kan laten instorten. Een computer die maakt iig geen rekenfouten. En ook een architect moet weten hoe hij met een computer om moet gaan.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van Sweetammy:
Ja maar vroeger hadden ze ook geen computers en dan ging het ook goed. Ik vind gewoon dat een architect het gewoon met de hand het moet tekenen. Okey een computer gebruiken als hulpmiddel om dingen te berekenen okey, maar nie om een huis te ontwerpen. NAmelijk terwijl je schetst doe je ideeen op.

Ook achter de computer doe je enorm veel ideeën op. Je kan zo dingen uitproberen zonder dat het kwaad kan. Een brug bouwen is bijvoorbeeld zonder computer niet eens meer mogelijk. Je moet namelijk met zoveel paramaters rekening houden, dat 1 miscalculatie de brug kan laten instorten. Een computer die maakt iig geen rekenfouten. En ook een architect moet weten hoe hij met een computer om moet gaan.
JA ik zeg ook nie van niet, als hulpmidel is het goed. Maar een architect moet een computer gebruken en niet dat de computer een architect gebruikt.

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS