Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Nederlanders niet happig op webbetaling

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Nederlanders niet happig op webbetaling
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nederlanders rekenen webaankopen bij voorkeur niet direct af. Bijna 60 procent van de aankopen bij webwinkels wordt betaald via ouderwetse, geijkte methoden als acceptgiro, overschrijvingen of machtiging.

Dat blijkt uit het halfjaarlijkse onderzoek dat Blauw Research deed in opdracht van de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie. Betalingen van webaankopen met een acceptgiro komen het meest voor: 31 procent.

Samen met de eenmalige machtiging (12 procent), overschrijving (8 procent) en betaling onder rembours (8 procent) komen de ouderwetse betaalmethoden op een totaal van 59 procent.

Na de acceptgiro is de kredietkaart de meest gebruikte betaalmethode. Zo'n 22 procent van de aankopen op afstand wordt met deze vorm van virtueel geld betaald. Internetbankieren, zoals Rabo Direct, wordt in 10 procent van de betalingsgevallen ingezet.

Nederlanders lijken zich comfortabel te voelen met de bestaande betalingsmethoden. De 'oude' betaalvormen in combinatie met internetbankieren en kredietkaart worden in 91 procent van de betalingsopdrachten ingezet.

Toch pleit de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie voor één online betaalsystematiek. Volgens de brancheorganisatie worden elektronische betalingstechnieken als Rabo Direct , I-pay of E-wallet amper gebruikt omdat er "een grote diversiteit in de huidige systemen is en een door de consument geaccepteerde standaard ontbreekt."
Er wordt geen onderzoek aangehaald waaruit zou blijken dat de consument hier behoefte aan heeft.

Uit een eerder onderzoek van de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie blijkt dat de markt voor verkopen op afstand in 2002 groeide tot 2,2 miljard euro. Ten opzichte van het jaar ervoor is dat een stijging van 19,3 procent. Verkoop op afstand is niet enkel webwinkelen, maar ook kopen via catalogi, televisie, post en telefoon.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS