Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Betalen voor webkopij niet meer taboe

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Betalen voor webkopij niet meer taboe
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Consumenten beseffen zich, in groeiende mate, dat niet alles op internet gratis is en er betaald moet worden. Inkomsten uit webabonnemten vervijfvoudigen de komende jaren.

Marktonderzoeker GartnerG2 werpt een blik in de glazen bol en stelt vast dat tot 2007 de omzet uit webabonnementen met 578 procent ten opzichte van de huidige omzet zal groeien tot 3,5 miljard dollar. Voor 2003 berekent de onderzoeker de inkomsten uit betaaldiensten op 517 miljoen dollar, schrijft MSNBC. Het Gartner-onderzoek keek niet naar abonnementen op webporno en webgokken.

Gartner ziet een een-op-een relatie tussen het groeiend aantal DSL- en kabel-abonnementen en de bereidheid bij consumenten te betalen voor webkopij. In 2001 gaf 52 procent van de internetters aan absoluut niet te willen betalen voor webkopij. Eind 2002 was dat percentage gedaald tot 45.

Een vergelijkbaar onderzoek van Pew Internet gaf eerder dit jaar al aan dat internetters langer online zijn. Dat komt door het toegenomen aantal breedbandinternetters. Ook uit dat onderzoek bleek dat breedbanders vaker bereid zijn te betalen voor webkopij. Iets meer dan 31 procent van de Amerikanen heeft een DSL- of kabelaansluitingen, 50 procent meer dan vorig jaar.

De populariteit van Apples iTunes downloaddienst is wellicht tekenend voor de bereidheid te betalen voor content op internet. Bij iTunes kunnen internetters liedjes downloaden voor 99 dollarcent. De dienst wordt in de loop van dit jaar ook beschikbaar voor Windows-gebruikers en internetters buiten Amerika.

De 3,5 miljard dollar betaalde webkopij, die Gartner voorziet over 4 jaar, staat nog in geen verhouding tot de uitgaven aan kabeltelevisie en abonnementen op tijdschriften. Amerikanen besteedden in 2002 34 miljard dollar aan kabeltelevisie en
6,9 miljard dollar aan tijdschriftabonnementen in 2001.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS