Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Netscape nekt Netschaap

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Netscape nekt Netschaap
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Moerstaal.nl heeft de rechtzaak van AOL Time Warner dochter Netscape verloren en is de activiteiten rondom Netschaap.nl en Natschaap.nl gestaakt. Enkele honderden internetters die via deze domeinen e-mailen staan morgen in de kou.
"Dit domein is niet meer in gebruik" staat te lezen op Netschaap.nl en
Natschaap.nl.

Begin mei 2003, eerder dan betrokkenen verwachtten, deed de rechter uitspraak inzake een domeinnamengeschil tussen Netscape en Moerstaal.nl, de beheerder van de Nederlandse domeinen. In de al lang slepende zaak besliste de rechter in het nadeel van het Nederlandse bedrijf. (Zie ook: Netschaap.nl alsnog voor de rechter)

Netscape, een dochterbedrijf van AOL Time Warner, eist al sinds 2001dat Moerstaal.nl de betreffende internetdomeinen overdraagt. Ze zouden te veel lijken op het Netscape-merk.

Ronals Grahmbeek, eigenaar van Moerstaal.nl:
"Morgen komen we met een officiele verklaring. Dan maken we ook bekend of we in hoger beroep gaan tegen de uitspraak. Als je het mij vraagt, heeft de rechter niet helemaal begrepen waar het om gaat. Maar het meest gaat mijn gevoel nog uit naar Chris, sinds 1997 de beheerder van Netschaap.nl, en de gebruikers van de e-maildienst.
Ik vind het belachelijk als zou iemand de naam Netscape kunnen verwarren met Natschaap."

Volgens Grahmbeek hebben honderden gebruikers van de 2 internetdomeinen vanaf morgen geen e-mail meer. De websites zijn al gestaakt, de mailservers gaan morgen 'op zwart'. "We hebben de gebruikers gisteren via e-mail ingelicht over het stoppen van de maildienst. Er zaten boze reacties tussen, maar die waren niet aan ons gericht. Immers, we hebben de gebruikers altijd netjes op de hoogte gehouden van hetgeen dat speelt."

Een eventueel negeren van de rechterlijke uitspraak kan Moerstaal.nl duur komen te staan. Het exacte boetebedrag noemt Grahmbeek niet: "Het gaat om enkele duizenden euro's per dag. Als we de uitspraak een week lang zouden schenden, zouden we zondermeer failliet gaan."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS