Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Schoolbank.nl verdubbelt, herenigt liefjes

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Schoolbank.nl verdubbelt, herenigt liefjes
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Schoolbank.nl zag het aantal inschrijvingen op zijn site afgelopen kwartaal verdubbelen tot 286.000. Eind deze week viert de site, die oud-klasgenoten met elkaar in contact brengt, zijn eerste verjaardag. Afgelopen week schreven 26.000 internetters zich in. De site trekt meer bezoek dan NS.nl. Bijna 2.000 oud-scholieren vonden hun kalverliefje terug.
'Het begon eigenlijk als een show case van onze databasepublishing software, maar we hebben er nu meer dan een dagtaak aan', zegt Guy Spriggs, uitgever van Schoolbank.nl.

'De laatste dag van 2002 stonden 134.000 Nederlanders ingeschreven, nu zijn dat er 286.000. We moeten veel doen om de servers stabiel te houden, de ingekochte bandbreedte is al weer op.'

Internetters kunnen zich op Schoolbank.nl inschrijven en aangeven op welke lagere, middelbare en voortgezette opleidingen ze hebben gezeten. Inschrijving op en gebruik van de site is gratis. Sinds december rekent de site een jaarabonnement van 10 euro om oud-scholieren daarbij te laten e-mailen. De betaaldienst is uit nood geboren. 'We kregen meldingen van ongewenste e-mails. Het databestand met e-mailadressen werd door derden gebruikt om spam te versturen. Dat voorkomen we nu met het abonnement', aldus Spriggs.

De financiele vorm van spambestrijding, het Schoolbank-abonnement, heeft ook een afgeleid doel. De site draait met winst, al wil de uitgever niet zeggen hoeveel deze bedraagt.

'Sinds kort biedt de site ook ruimte voor banneradvertenties. Al is de webadvertentiemarkt momenteel niet zo sterk, het levert een bijdrage aan de omzet.'

Aanvankelijk lijken Nederlanders niet erg happig om te betalen voor het abonnement. Spriggs: 'Maar hoe meer oud-klasgenoten zich aanmelden voor de dienst, hoe groter de bereidwilligheid om tien euro te betalen en een e-mail te kunnen sturen.'

Een keer per week krijgen gebruikers van Schoolbank.nl een e-mail van de site. Daarin wordt gemeld welke oud-klasgenoten zich ook bij de dienst hebben aangemeld. Althans, als dat te melden is. Spriggs zegt in april 2003 reeds 10 miljoen pageviews te hebben genoteerd op zijn server. Een gemiddelde surfsessie duurt 330 seconden, vijf en een halve minuut, en er worden 15 paginga's op de site bezocht. De verdeling tussen mannen en vrouwen is 55 procent versus 45 procent en 85 procent van de geregistreerden bevindt zich in de leeftijdscategorieen 25-54 jaar, zo blijkt.

Om bekendheid aan de site te geven, werkt Schoolbank.nl samen met MSN en HetNet. Spriggs zegt echter dat het meeste verkeer aan zijn site 'spontaan' gebeurt door mond-tot-mondreclame, de samenwerkingen met de portalen zijn ondersteunend.

Uit Amazon.coms verkeersmeter Alexa blijkt, dat Schoolbank.nl op een dag meer bezoekers heeft dan Volkskrant.nl en de site van de spoorwegen, NS.nl.

Grootse Dotcomplannen hebben de makers van Schoolbank.nl vooralsnog niet. Spriggs: 'We zijn programmeurs en richten ons met name op het onderhoud en de stabiliteit van de site. Dat houdt overigens niet in dat we het concept niet uitbreiden.'

In oktober 2002 startte Rosetta, het bedrijf achter Schoolbank.nl, met een vergelijkbare dienst voor Nederlanders die in militaire dienst zaten: Dienstmakkers.nl. Spriggs: 'Die doelgroep is natuurlijk kleiner dan die van Schoolbank. Toch zijn we een van de grootste militaire sites, we hebben meer verkeer dan de site van het Ministerie van Defensie.'

Vorige maand startte Schoolbank.nl met een functionaliteit waarmee oude schoolgeliefden elkaar terug kunnen vinden. Spriggs: 'Je kunt aangeven dat je verliefd was op iemand. Als diegene raadt wie verliefd op je was, krijgen ze een email of love waarin de kalverliefjes geidentificeerd worden.' Ruim 4.000 cupido's schreven zich in, 1,703 kalverliefjes werden via de site herenigt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS