Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Sms-afmelddienst wint Tros-prijs

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Sms-afmelddienst wint Tros-prijs
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Sms-dienstverlener Emexus is door televisieprogramma Tros Opgelicht bekroond met de Klokkenluiders Award 2002. Emexus ontving de prijs voor zijn dienst Smsafzeggen.nl, een site waar consumenten die met commerciele sms'jes worden geterroriseerd zich af kunnen melden.
Gisterenavond ontving Smsafzeggen.nl de Klokkenluider-prijs van de Tros. De prijs 'wordt jaarlijks uitgereikt aan een organisatie of individu die zich verdienstelijk heeft gemaakt in de strijd tegen oplichtingspraktijken.'

Dit jaar viel sms-bedrijf Emexus en de 18-jarige Bas Offers van AllesOverSMS.nl de prijs toe.

Via de website kunnen eigenaren van mobiele telefoons zich afmelden voor commerciele sms-diensten. Het gaat hierbij om commerciele diensten waarbij het schier onmogelijk lijkt een abonnement te stoppen. Op het
forum van Smsafzeggen.nl maken gedupeerden meldingen van telefoonrekeningen die oplopen tot honderden euro's per jaar.

Het wrange van de uitgereikte prijs is dat een dergelijk afmeldinitiatief nog nooit is opgezet door telecombedrijven zelf. Ze hebben er financieel baat bij consumenten zo veel mogelijk sms'jes te laten ontvangen, gewenst of niet. aanvankelijk was enkel O2 erg actief met afmelden.

Inmiddels tracht de Opta in samenwerking met de telecombedrijven, Consumentenbond en Ombudsman tot een sms-gedragscode te komen. Het doel is de mobiele beller te informeren over de aard, kosten en aan- en afmeldopties bij commerciele sms-diensten.

In maart publiceerde Opta een persbericht waaruit bleek dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. 'OPTA en de consumentenorganisaties willen dat consumenten deze informatie ontvangen vóórdat het abonnement daadwerkelijk ingaat. De mobiele operators hebben hierover onderling nog geen overeenstemming bereikt. Daarnaast dient volgens OPTA de gedragscode ook te voorzien in een duidelijke klachten- en geschillenregeling.' Aanstaande maandag komen de betrokken tijdens een bijeenkomst mogelijk alsnog tot een overeenkomst.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS