Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » eBay vraagt Europeanen BTW

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: eBay vraagt Europeanen BTW
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
eBay vraagt Europese verkopende gebruikers van zijn webveiling belasting te betalen over de verkoopcommissies. Volgens een Europese richtlijn moet BTW worden geheven over webdiensten, zoals die van eBay. eBay Nederland overweegt echter die kosten zelf op zich te nemen en zijn gebruikers er niet mee te belasten.
Met ingang van 1 juli moeten eBay-gebruikers die een artikel verkocht hebben belasting gaan betalen. In Nederland bedraagt dat percentage 19 procent. De schatkistvulling wordt geheven over de verkoopkosten. De verkoopkosten zijn afhankelijk van het soort artikel dat verkocht is en hoeveel er voor betaald is.

Auctionbytes schrijft dat de belastingheffing geldt voor zowel het starttarief dat eBay hanteert als de
kosten die de verkoper betaalt bij het succesvol afronden van een verkoop. Bedrijven met een BTW-nummer betalen geen belasting.

Sandra van Wersch van eBay Nederland zegt echter nog niet te weten of particulieren ueberhaupt wel geconfronteerd zullen worden met de BTW-heffing: 'We denken er nu over na hoe we die BTW-heffing vorm zullen geven. Zakelijke gebruikers met een BTW-nummer hoeven geen BTW te betalen. Het zou scheef zijn die wel van de particuliere gebruikers te vragen. Het is een optie dat eBay zelf de BTW-kosten op zich neemt. Hoeveel ons dat gaat kosten weet ik niet. Tachtig procent van de Nederlandse eBay-gebruikers heeft geen BTW-nummer.'

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS