Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Hoe staat het ervoor met internet2?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Hoe staat het ervoor met internet2?
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bij Yahoo! is een interessant artikel verschenen over versie 2 van het Internet. Sinds het internet begin jaren '90 beschikbaar is gekomen voor de gewone man, zijn wetenschappers en onderzoekers na gaan denken over hoe ze nu verder moesten. Zij hadden het internet tot op dat moment vooral gebruikt als proeftuin voor hun experimenten. Door de toenemende drukte bleef er echter steeds minder ruimte over op het netwerk. Om toch door te kunnen gaan met onderzoek heeft het Internet2 Consortium toen besloten om een nieuwe en vooral ook snellere versie van het internet te ontwikkelen: Internet2.

Internet2 is - net zoals het huidige internet vroeger was - een netwerk van voornamelijk overheidsinstellingen, onderzoekslaboratoria en onderwijsinstellingen. Op dit moment is de langzaamste verbinding in het netwerk nog 100Mbps. In de loop van dit jaar zal de capaciteit van een deel van het netwerk verhoogd worden naar 10Gbps om ook in de nabije toekomst voldoende capaciteit te kunnen garanderen, want capaciteit hebben ze nodig . Een kort rijtje van projecten waar men op dit moment mee bezig is:
E-learning
Virtuele laboratoria
Videoconferencing
Digitale bibliotheken
Ongecomprimeerde MPEG2
Resultaten die bij deze en andere projecten zijn geboekt zijn ook al terug te vinden op en in het huidige internet. In 1998 werd bijvoorbeeld voor het eerst grootschalig gebruik gemaakt van multicastingtechnieken. Deze technieken waren oorspronkelijk op Internet2 ontwikkeld en toen men ze ook Internet1 kon gebruiken daarheen gebracht. Een ander onderwerp waar men op dit moment aan werkt op Internet2 is netwerkmonitoring om de kwaliteit van het netwerk zelf te laten stijgen. Ook werkt men aan IPv6:
"You're seeing industry segments adopting IPV6, but you're going to see it evolve into the infrastructure over the next five to seven years," Jerald Murphy, a senior vice president at Meta Group, told NewsFactor. "There won't be a dramatic wholesale revamping of company or service provider infrastructures."

Bron: T.net

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wel cool dat Internet 2. Maar ik hoop toch dat de mensen die internet gebruiken, het toch meer zullen zien als een verzamling websites.
Anders mogen die wat mij betreft gewoon op Internet 1 blijven zitten...

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik hoop dat de ping enorm verbeterd zal worden, want dit zal voor het online gamen een grote stap vooruit zijn.

Tegenwoordig als het druk is op internet kan je ping vertweevoudigen. heb je een ping van 50, kan deze 100 worden, en 110 naar 200.

echt erg.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het is toch wat dat je pakketje er 200 mili seconden over doet om aan de andere kant van de wereld te komen. Vroeger kon je je dat niet echt voorstellen..

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS