Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Kortingswinkel.nl blij met klanten MaxFoodmarket

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Kortingswinkel.nl blij met klanten MaxFoodmarket
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kortingswinkel.nl heeft het klantenbestand uit de failliete boedel van websuper MaxFoodmarket overgenomen. Een minimiem aantal Max-klanten wenste niet over te gaan, de rest deed de dagomzet van Kortingswinkel vandaag met 50 procent stijgen.

'Voor rond en onder de 10.000 euro hebben we de gegevens van de 50.000 klanten van MaxFoodmarket overgenomen', beweert Edzard Gelderman van Kortingswinkel.nl. 'We beschikken ook over de adresgegevens van deze mensen, maar die gebruiken we niet. Die krijgen we vanzelf als men onze diensten gebruikt.'

De overname van het adressenbestand geschiedde enkele weken geleden. Na het Max-bestand te hebben ontdubbeld - overlap in de adresbestanden te hebben verwijderd - is gisteren de eerste mailing de deur uitgegaan. 'Dat was de permissiemail, daarin konden oud-gebruikers van Max ook aangeven onze diensten niet te willen gebruiken. Op dit moment zien we dat circa 50 procent van de ontvangers de e-mail reeds heeft geopend en nog geen 5 procent heeft zich afgemeld.'

Vergezeld van de permissiemail (gewenste e-mail) verstuurde Kortingswinkel.nl verwijzingen naar zijn eigen kortingsbonnen en winkelartikelen. Gelderman: 'We zien de dagomzet stijgen met 50 procent. Als dat indicatief is, verdubbelt dit jaar onze omzet. Vorig jaar zetten we voor 650.000 euro om. Winstcijfers geef ik niet, maar 40 procent uit de omzet is afkomstig uit de kortingsbonnen en 60 procent uit de artikelen op onze site.'

Kortingswinkel.nl, tot januari 2003 werkend onder de naam Kortingsbon.nl, kreeg toestemming van het College Bescherming Persoonsgegevens om de Max-klantgegevens over te nemen. Het College is van mening dat de webwinkelactiviteiten van Kortingswinkel in de lijn van die van Max liggen. Daarmee heeft het Amsterdamse bedrijfje van 5 man het recht de Max-adressen over te nemen.

MaxFoodmarket ging begin december 2002 failliet en kon geen nieuwe investeerders vinden voor een doorstart.

'Behalve kortingsbonnen en gratis samples, die bedrijven als Unilever, Heineken en Nestle via ons versturen, hebben we ook eigen artikelen op voorraad', zegt Gelderman, voormalig inkoper bij V&D. 'Die voorraadartikelen leveren we uit vanuit een magazijn van Toppak in De Meern, via TPG. Voor de inkoop zorgen we zelf. Het verschil met MaxFoodmarket is dat wij niet binnen 2 uur maar 5 dagen leveren en dat ons voorraadassortiment uit tussen de 20 en 30 artikelen bestaat.'

Uit een analyse van zijn klantenbestand maakt Gelderman op een vergelijkbare groep klanten als MaxFoodmarket te hebben. 'Denk daarbij aan jonge hoog opgeleide mensen met kinderen. Zij lijken nog steeds de groep te zijn die internet het intensiefst gebruikt.'

Eerder nam Kortingswinkel.nl al de adresbestanden over van de failliete webwinkels Spott.nl, Hot-Orange en Macropolis.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS