Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Stroomstoring Amsterdam legt deel van het nederlandse Internet plat

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Stroomstoring Amsterdam legt deel van het nederlandse Internet plat
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De door een ontploffing in een transformatorhuis veroorzaakte stroomstoring, die sinds 22:00 vanavond ongeveer 80% van onze hoofdstad teistert, heeft niet alleen gevolgen voor de Amsterdammers zelf. Omdat het belangrijkste internetknooppunt van ons land in deze stad is gevestigd, wordt op dit moment het meeste Nederlandse internetverkeer via het Engelse Metromedia Fiber Network gerouteerd. Telecity, het complex waar onder andere TrueServer huist (en Tweakers.net dus gehost wordt), kan gelukkig verder draaien op dieselgeneratoren. Onduidelijk is wat er zich op dit moment precies afspeelt in de randstad. Enkele systemen op de AMS-IX geven wel degelijk nog response, maar het Nederlandse internet draait bij lange na niet meer op volle toeren. Meer ontwikkelingen volgen hier terwijl het nieuws binnenkomt.

UPS 22:50: de grootste problemen op de AMS-IX lijken weer voorbij te zijn, de capaciteit zou zojuist zijn vergroot van 30% naar 66% dankzij het online komen van Nikhef (één van de fysieke lokaties waarop de internetexchange plaatsvindt). Het wachten is nu nog op Sara (een andere lokatie) tot de volle 100% weer is hersteld. Ondertussen komen er ook berichten uit Amsterdam dat de stroomvoorziening is hersteld.

23:10: Via TrueServer zijn we te weten gekomen dat Sara na de uitval van de stroom nog 15 minuten heeft gedraaid, en dat het uitvallen van de AMS-IX niet alleen werd (en wordt) opgevangen door de eerder genoemde Engelse provider, maar ook door Level3, Lambdanet en Sprint. Amsterdam zou nog voor 30% zonder stroom zitten volgens burgemeester Cohen.

23:15: Ook Sara zou inmiddels weer terug online moeten zijn. Dit is echter geen garantie dat het internet vanaf nu weer vlekkeloos werkt. Het beschadigde Amsterdamse stroomnet heeft nog moeite met het inschakelen van de grote hoeveelheden apparatuur (niet alleen op de internetexchanges, maar ook bij andere bedrijven en burgers). Nikhef is zojuist weer even offline gegaan, omdat de stroom weer wegviel en de UPS-backups nog niet de kans hadden gekregen om zich op te laden (het kost 24 uur om de noodstroom-voorziening weer naar volle capaciteit te herstellen).

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Julliek kunnen je vast nog wel herrinneren dat je msn uitviel, dat kwam dus daar door!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
nee hoor, me msn is volledig intact gebleven.

wel was ik aan het trainen voor MoHaa en 2 members uit Enkhuizen hadden al een restart gemaakt omdat hun hele huis 1 tel zonder stroom was. Dit was echter wel zo opgelost.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS