Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » O2 internet: 'hun hoort niet bij ons'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: O2 internet: 'hun hoort niet bij ons'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het afpoeieren van klanten is een nieuwe sport in Nederland, en meestal niet veroorzaakt door de mensen die werken aan de telefoon. Ze krijgen dusdanige restricties en snelheden van afhandelen opgelegd dat ze een klant niet fatsoenlijk kunnen helpen.

Stel: je vindt dat O2 een mooi mobiel aanbod heeft voor telefonie en GPRS. Je wilt klant worden via internet. Dat is een slecht idee, ook O2 hanteert het labyrint van het telkenmale doorverwijzen bij een helpnummer als het fout gaat. Om je tenslotte te laten horen over de afdeling internet: 'hun hoort niet bij ons'.
Een aantal keren tevergeefs bellen met de verschillende keuzes op het 'helpnummer' van O2 brengt 1 zekerheid: 'U moet de afdeling Contractbeheer hebben'.

Na ruim 10 minuten wachten meldt de dame aldaar dat de internetverkoop apart zit: 'Hun hoort niet bij ons'. Ze zegt dat de contractstatus op internet staat. Dat klopt: daar staat dat het contract niet is aangenomen, want het zou te laat zijn verstuurd. Daar is geen bericht van ontvangen. Ondertussen loopt het oude nummer elders af.

De afdeling internet is per fax te bereiken, niet per telefoon. En nummerbehoud? Dat staat ook apart. De laatste aanbeveling: 'U kunt beter naar een dealer gaan'. Liever geen O2 meer? De helpdame ligt er niet wakker van, haar taak is om zo veel mogelijk klanten te verwerken, en deze niet door te verbinden.

De verantwoordelijkheid ligt, in dit geval, bij de directies. Zo kan het gebeuren dat een aanvraag voor nummerbehoud bij O2 na geruime tijd terugkomt met de vraag wat het nieuwe nummer is bij O2. Men zou denken dat O2 dat zelf ook weet, of dat er tenminste een databank is, aan de hand waarvan elke afdeling van het bedrijf de klant fatsoenlijk te woord kan staan wanneer die een contract aangevraagd heeft en voorzien is van een ordernummer.

Deze minimale vereiste is ver te zoeken, bij O2.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS