Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Nederlandse domeinnamen vrijgegeven

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Nederlandse domeinnamen vrijgegeven
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Vanaf vandaag kan elke particulier in Nederland een .nl domeinnaam aanvragen. Tot nu toe was een Nederlands top-level domein alleen mogelijk voor instellingen en bedrijven.

Na jarenlang overleg en een mislukt experiment met indirecte 'persoonlijke domeinnamen' met een nummer, is het nu zover: iedereen mag een .nl-domeinnaam aanvragen. Vandaag, woensdag 29 januari 2003 om 10 uur 's ochtends werd het register vrijgegeven. De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) is verantwoordelijk voor de organisatorische kant van de .nl domeinnamen.

'Vroeger' mochten alleen bedrijven die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, stichtingen en natuurlijke personen zoals een minister, commissaris van de Koningin, journalisten aangesloten bij de vakbond, advocaten, notarissen en burgemeesters zelf een .nl domeinnaam aanvragen. Aan die ongelijkheid is nu een einde gekomen.

Via Domeinnaamdebat.nl werd lang overlegd of het wenselijk was om particulieren bijvoorbeeld een jandevries.nl domeinnaam aan te bieden. Het probleem was namelijk dat er bij geschillen tussen bedrijven en personen andere regels gelden dan bij bedrijven onderling.

Samen met het openstellen van .nl-domeinnamen is er ook een nieuwe regeling van kracht die geschillen over Nederlandse domeinnamen regelt.

SIDN heeft een overzicht online staan van alle internetproviders en hosters waar men een domeinnaam kan aanvragen. De leden van de SIDN, de providers, hebben namelijk democratisch besloten dat alleen zij de domeinnamen uitgeven, een extra handel.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
wat raar...

ik ben een particulier, en ik heb al een half jaar me eigen .nl domein.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LPChip:
wat raar...

ik ben een particulier, en ik heb al een half jaar me eigen .nl domein.

Jij staat toch ook ingeschreven bij de kamer van koop handel?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS