Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Hacker mag weer internetten

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Hacker mag weer internetten
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 6 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
AMSTERDAM - Een van 's werelds meestberoemde computerhackers, de Amerikaan Kevin Mitnick (39), begeeft zich vandaag voor het eerst in acht jaar weer op het internet. Mitnick werd in februari 1995 in de VS opgepakt wegens het inbreken in computersystemen en stelen van software en kreeg een gevangenisstraf van vijf jaar. Daarnaast werd hem nog eens drie jaar verboden het internet te gebruiken. De hacker wil nu aan de slag als beveiliger van systemen.


Mitnick zal inloggen tijdens de live-TechTV-show 'Screen Savers'. In het programma zijn ook de oprichter van het onlinemuziekuitwisselingsprogramma Napster, Shawn Fanning, en Steve Wozniak, mede-oprichter van computergigant Apple, te gast.

Mitnick was een van de eerste hackers die daadwerkelijk veroordeeld werden. De FBI was al drie jaar op zoek naar de man die inbrak in computers en daarbij software stal van onder meer Sun Microsystems, Novell en Motorola.

De wereldberoemde hacker wil nu 'aan de andere kant' gaan opereren, door bedrijven te helpen zich te beschermen tegen inbrekers op hun computernetwerk. Gisteren had hij al een sollicitatiegesprek, maar hij wilde de naam van zijn potentiële nieuwe werkgever niet noemen.

Mitnick begon al in zijn middelbareschooltijd met het inbreken in systemen. Toen was de telefoonmaatschappij Pacific Bell het slachtoffer. Daarna werd hij gepakt voor een computerinbraak en bracht hij zes maanden in een jeugdgevangenis door.

Nadat hij later nog een keer veroordeeld werd, dook hij onder, ging verder met zijn hack-praktijken, maar werd na drie jaar opgespoord door de FBI. Deze kreeg daarbij hulp van veiligheidsexpert Tsutomu Shimomura, die beweerde dat ook hij het slachtoffer van Mitnick was. Hun speurwerk leidde naar de verblijfplaats van Mitnick.

Na zijn straf is de hacker naar eigen zeggen veranderd. "Mijn normen en waarden zijn nu natuurlijk anders. Ik verdiende het gestraft te worden voor mijn inbraken, maar ik vind niet dat de straf paste bij de misdaad. Ik ben als zondebok gebruikt", zo vertelde Mitnick aan persbureau Reuters. "De grootste les die ik heb geleerd is dat hacken enorm veel additionele schade toebrengt aan bedrijven om hun netwerken te herstellen."

De hacker, die momenteel woonachtig is in de plaats Thousand Oaks in de Amerikaanse staat Californië, vertelde verder dat hij benaderd is door mensen die een film willen maken over zijn leven. In 2000 werd de film Hackers 2: Operation Takedown gemaakt, gebaseerd op de 'strijd' tussen Mitnick en Shimomura. Mitnick ziet er naar uit weer gebruik te maken van het internet. "Ik heb een hoop in te halen", aldus de hacker.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS