geplaatst
Google is door lezers van het vakblad BrandChannel verkozen tot merk van het jaar 2002. Daarmee liet het Apple, Coca-Cola en Starbucks achter zich.
Een hausse aan televisie-, radio- en printadvertenties was niet nodig om Google merk van het jaar te maken. De dienst bewees zichzelf, mond-tot-mondreclame maakte de zoekdienst bekend. Google is merk van het jaar geworden en kreeg 15 procent van de stemmen van de lezers van BrandChannel.com. Vorig jaar stond de zoekdienst nog vierde op de ranglijst.
Internetnews.com schrijft over de verkiezing waarbij Apple van de troon werd gestoten. Apple werd dit jaar tweede met 14 procent van de stemmen.
Volgens de cijfers van BrandChannel noteren Coca-Cola en Starbucks bij deze verkiezing de nummers 3 en 4. Het eerste Europese bedrijf in de top 5 is Ikea, dat 10 procent de van de stemmen won.
Wanneer de stemmen opgesplitst worden naar continent is niet Ikea maar Nokia de winnaar in Europa, 19 versus 16 procent. De nummer 3 is Mini, met 15 procent, gevolgd door moederbedrijf BMW met 12 procent van de stemmen. Wodka-merk Absolut noteerde de vijfde plaats.
In Amerika kreeg Target.com de meeste stemmen en eindigde Apple als tweede.
(internetnews.com)
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |