Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Bankbiljetten voorzien van RFID-chips

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Bankbiljetten voorzien van RFID-chips
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Waar de Europese Centrale Bank een jaar geleden nog aan het overwegen was om eurobiljetten van een RFID-tag te gaan voorzien, lijkt de ECB inmiddels een besluit te hebben genomen. Volgens de site Prison Planet zitten er namelijk al RFID-chips in de biljetten. Dit kwam aan het licht nadat de auteur had gehoord dat er in nieuwe Amerikaanse biljetten van twintig dollar RFID-chips aanwezig waren, dit ook uit te testen op eurobiljetten.



Hoewel de auteur in de Verenigde Staten woont, was hij onlangs op bezoek in Frankrijk en had hij nog een aantal euro's over, namelijk een biljet van vijf en eentje van tien. Deze zijn dus in de magnetron gestopt en de magnetron is een paar seconden op vol vermogen aangezet. Binnen enkele seconden ontplofte zo'n RFID-tag en uit angst voor beschadiging van de magnetron zette hij deze meteen uit.

Het blijkt dat elk nieuw biljet van twintig Amerikaanse dollars een RFID-chip in zich heeft, zo rond de plek van het rechteroog van Andrew Jackson. Hier is men achter gekomen door circa duizend dollar aan nieuwe twintig dollarbiljetten in de magnetron te doen en deze op te warmen. In eerste instantie werd men getipt doordat bijna elk beveiligingspoortje waar men doorheen liep, af ging. Dit terwijl men nog niet eens in de winkel was geweest. Dankzij een handscanner kon men de oorzaak hiervan traceren naar de portemonnee. Door deze te wikkelen in een aluminiumfolie, bleek het alarm niet meer af te gaan.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
haha zonde van die 20 € had ze dan aan mij gegeven

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maar het is toch wat dat ze je geld overal kunnen traceren. Weten ze precies waar alle biljetten zijn gebleven.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
jaah super cool makkelijk als je verdwaald bent piepen ze ff je portomonee op [Razz] hahaha

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
LOL, het werkt wel net andersom. Ze kunnen alleen zien waar je geld is en wat je ermee gedaan hebt. Ben wel benieuwd wie eigenlijk dit database beheert.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS