Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Provider sluit MSN-fraudeur af

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Provider sluit MSN-fraudeur af
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Internetprovider ViaNetworks heeft een gebruiker van het netwerk verwijderd, nadat bleek dat hij inloggegevens van MSN-gebruikers probeerde te kapen.

Als het aan Erwin Christiansen van ViaNetworks ligt, krijgt de gebruiker nooit meer een verbinding. "We verklaren hem persona non grata, daar ben ik nogal hard in", zo zegt hij.

ViaNetworks heeft donderdagmiddag geprobeerd contact te leggen met de klant. "Dat is niet gelukt", verklaart Sura Jgamadze van het bedrijf. "We hebben het modem gereboot, het ip-adres kan niet meer worden gebruikt."

De klant van het bedrijf draaide een eigen server onder het ip-adres 212.61.47.254. Via internet probeerde hij MSN-gebruikers te lokken met de belofte versie 7.3 te kunnen verstrekken. Deze versie bestaat echter helemaal niet.

Wie probeerde in te loggen op de neppagina kreeg de melding dat de server tijdelijk niet bereikbaar was. Op de achtergrond werden de inloggegevens echter direct naar de eigenaar verstuurd.

Het is onduidelijk hoeveel gegevens de fraudeur heeft weten te bemachtigen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS