Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Hackers gebruiken Google om in databases te komen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Hackers gebruiken Google om in databases te komen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Google is het nieuwste instrument geworden van hackers die op zoek zijn naar bedrijfsgevoelige informatie in databases. Online databases gebruiken namelijk vaak templates om de data te presenteren op het web. Hackers zoeken op standaard teksten als 'Select a database to view' om directe toegang te krijgen tot deze templates, waarin vaak gevoelige informatie vrij toegankelijk is. Zo hebben hackers al toegang verkregen tot een database waarin de telefoonnummers, adressen, gebruikersnamen en wachtwoorden stonden geregistreerd van enkele honderden leraren die bij Apple Computer werkzaam zijn. De database zelf was niet beschermd door enige vorm van beveiliging.

In een andere database van Drexel University College of Medicine werd toegang verkregen tot de namen, adressen en medische geschiedenis van patiënten. Beide databases zijn inmiddels offline gehaald. Deze databases werden online gezet met behulp van FileMaker Pro Web Companion, een module van de FileMaker Pro-applicatie, welke met name op beginnende gebruikers is gericht. Volgens FileMaker ligt het probleem bij gebruikers die hun database onvoldoende beveiligen en doet het bedrijf er alles aan om gebruikers hierin op te voeden.
(tweakers)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 8 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ben al zovaak gehackt dat mijn computer ondertussen een ontmoetingsplek is voor hackers waar ze kenne laten zien wat ze kunne en geloof me, ze kunne veel hahahaha

dikke kussen van mij

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
QstevenQ
Miauw


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor QstevenQ     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Natasha:
Ik ben al zovaak gehackt dat mijn computer ondertussen een ontmoetingsplek is voor hackers waar ze kenne laten zien wat ze kunne en geloof me, ze kunne veel hahahaha

dikke kussen van mij

een slimme meid is op alles voorbereid? [Razz]
Berichten: 238 | Plaats: Almere | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Natasha:
Ik ben al zovaak gehackt dat mijn computer ondertussen een ontmoetingsplek is voor hackers waar ze kenne laten zien wat ze kunne en geloof me, ze kunne veel hahahaha

dikke kussen van mij

mag ik ook langs komen een keer [Wink]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Natasha:
Ik ben al zovaak gehackt dat mijn computer ondertussen een ontmoetingsplek is voor hackers waar ze kenne laten zien wat ze kunne en geloof me, ze kunne veel hahahaha

dikke kussen van mij

mag ik ook langs komen een keer [Wink]
Wees daar dan wel op voorbereid!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hahaha dachut ni patjuh, ik ken dan ook iets tegen jou gebruiken he!!!!!!!!

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Natasha:
hahaha dachut ni patjuh, ik ken dan ook iets tegen jou gebruiken he!!!!!!!!

try me [Razz]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 10 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik verlaag me simpelweg niet tot dat niveau.


MUHAhaHhaHhahHA Kussie Scheet!

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Natasha:
ik verlaag me simpelweg niet tot dat niveau.


MUHAhaHhaHhahHA Kussie Scheet!

Tis al goed hoor... [Kiss] trug
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
gelukkig schat

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
GoedeWiet
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor GoedeWiet   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Beste mensen, jullie dwalen heeeel ver van het onderwerp af.... [Roll Eyes]

--------------------
goedewiet.no-ip.com

Berichten: 95 | Plaats: Arsse | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS